Kivezeti a P&G a magyar piacról hajhullásra kínált termékeit
A Procter & Gamble kivezeti a magyar piacról hajhullásra kínált termékeit, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ezért a kötelezettségvállalásért cserébe nem állapított meg jogsértést és bírságot.
A versenyhivatal az MTI-vel csütörtökön közölte, hogy a Procter & Gamble RSC Regionális Szolgáltató Kft. és a Procter & Gamble Magyarország Nagykereskedelmi Kkt. (Procter & Gamble) ügyében a kommunikációs gyakorlatot vizsgálta, azt, hogy a vállalkozások megalapozottan népszerűsítették-e a hajhullásra megoldást kínáló Head and Shoulders Anti-Hairfall termékek hajhullást csökkentő hatásait reklámjaikban.
A vizsgálat kötelezettségvállalással zárult, a GVH a vállalkozások vállalásai alapján előírta: ne használjanak általános utalást a hajhulláscsökkentő hatásra a Head and Shoulders Anti-Hairfall termékcsalád népszerűsítésekor. A cégek október 1-jéig kivezetik az érintett termékcsaládot a magyarországi piacról, úgy, hogy ahelyett más elnevezésű – a hajhullásra nevében nem utaló – termékcsaládot fognak bevezetni.
A GVH a kötelezettségvállalási nyilatkozat tartalmának mérlegelése után úgy ítélte meg, hogy a közérdek védelme hatékonyan biztosítható a vállalások elfogadásával. Értékelték egyebek között, hogy a vállalkozások önként hagytak fel a vizsgált kommunikációs gyakorlattal, és így valószínűsíthetően csökken az észlelt probléma ismétlődésének kockázata is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rigó Csaba Balázs: több mint négymilliárd forint bírságot szabott ki 2024-ben a GVH
Több mint négymilliárd forint bírságot szabott ki idén a Gazdasági…
Tovább olvasom >Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat…
Tovább olvasom >A GVH 100 millió forint bírságot szabott ki a GymBeam táplálékkiegészítőket forgalmazó cégre
Megtévesztően kommunikált a GymBeam, ezért 100 millió forintos bírságot szabtak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete
Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és…
Tovább olvasom >A Lidl a VEGANUÁR™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett
A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett.…
Tovább olvasom >Székács Tibor a Kende Retail új vezérigazgatója
A Kende Retail, Magyarország egyedülálló vállalata, amely teljesen autonóm, személyzet…
Tovább olvasom >