GVH-intézkedés: Több mint száz kistermelő és új munkahelyek a SPAR-nál
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fellépése nyomán több mint száz hazai kistermelő kapott értékesítési lehetőséget a SPAR Magyarország üzleteiben, és számos új munkahely is létrejött. Bár a GVH célját elérte, a SPAR bizonyos igazolási kötelezettségeinek nem tett maradéktalanul eleget, ami miatt bírságot szabtak ki a vállalatra.
A GVH vizsgálata feltárta, hogy a SPAR visszaélt jelentős piaci erejével, amikor a beszállítóktól egyoldalúan és indokolatlanul különböző díjakat követelt meg a termékeik polcokra kerüléséért. A versenyhatóság 1,7 milliárd forintos intézkedéscsomagot rendelt el, amelynek teljesítésével a SPAR elkerülhette a bírságot.
Az intézkedések részeként a SPAR vállalta, hogy hat regionális beszállítói központot hoz létre, végül pedig egy hetediket is nyitott az előírtakon felül. A következő városokban alakultak ki az új központok:
- Győr
- Hódmezővásárhely
- Nyíregyháza
- Pécs
- Székesfehérvár
- Zalaegerszeg
- +1 további központ
A SPAR vállalta, hogy a regionális rendszer 90%-ában új mikro-, kis- és közepes méretű beszállítók kapnak lehetőséget, továbbá minőségaudittal, logisztikai és raktározási segítséggel, valamint marketingtámogatással segítik a termelőket.
A GVH utóvizsgálata megállapította, hogy a SPAR az előírt kötelezettségeken túl is teljesített: a kötelező 1,7 milliárd forintos beruházási költségkeretet túllépte, és 23 új munkahelyet is létrehozott.
Bár a vállalat teljesítette főbb vállalásait, a GVH megállapította, hogy a 2022-es és 2023-as igazolási kötelezettségek nem voltak teljes körűek. Emiatt a Versenytanács 5 millió forintos bírságot szabott ki a SPAR-ra, figyelmeztetve, hogy a jövőben a hatósági előírásokat pontosan be kell tartani.
Kapcsolódó cikkeink
A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >