GVH: feltehetően jogsértő a Notino árfeltüntetési gyakorlata
Feltehetően jogsértően tünteti föl a Notino az akciósként hirdetett termékek árait, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ezért vizsgálatot indított a szépségápolási termékeket értékesítő webáruház üzemeltetőjével szemben – közölte a GVH szerdán az MTI-vel.
A Notino platformjain valószínűsíthetően rendszerszintű hiányosságok gátolják a fogyasztókat abban, hogy megállapíthassák a kedvezmények valós mértékét – írták. A hatóság azt is kifogásolja, hogy a Notino dark patternt, vagyis sötét mintázatot is alkalmaz, alapbeállításként előre kipipált lehetőséget használ a környezetbarát csomagolásra és a küldemény biztosítására.
A GVH kiemelte, hogy a folyamatosan figyelik az árfeltüntetési szabályok betartását, amelyekről a felvilágosító anyagaikban közérthető módon tájékoztatják a vállalkozásokat. A kereskedőknek 2022 májusa óta a korábbiaknál egyértelműbb szabályok szerint kell feltüntetniük az áraikat, hogy a fogyasztók tájékozottan mérlegelhessék az akciós ajánlatokat – olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkeink
A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >Gondolja Végig Higgadtan! – tájékoztató anyagokkal segít a GVH
A digitális világ, így az influenszerek is egyre nagyobb hatással…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >