GVH: átláthatóbban fog akciózni az Answear ruházati webáruház
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa az Answear ruházati webáruházat működtető lengyel cég vállalásainak elfogadásával zárta le eljárását, az áruház átláthatóbban fog akciózni – közölte a versenyhatóság pénteken.
A GVH közleményében ismertette: 2023 nyarán indítottak vizsgálatot három nagy hazai ruha- és cipőkereskedő webáruház – a CCC, az Answear és az About You – magyar, lengyel, illetve német üzemeltetőjével szemben, mivel feltehetően jogsértő módon tüntették fel az akciósként hirdetett termékeik árait.
Az akciók és kedvezmények mértékének, illetve azok viszonyítási alapjának valós és világos ismertetése kiemelten fontos a fogyasztók szempontjából, ez teszi lehetővé számukra a termékárak megfelelő összevetését, az akciók keretében kínált előnyök, megtakarítás megítélését – hangsúlyozta a versenyhivatal.
Az Answeart üzemeltető vállalkozás együttműködő volt a versenyhivatallal, már az eljárás során felhagyott a GVH által vizsgált egyes árfeltüntetési gyakorlataival, emellett pedig vállalta az általános leárazásaival kapcsolatos kommunikációjának megváltoztatását
– közölték.
Az Answear kötelezettségvállalása a GVH értékelése szerint alkalmas a feltárt problémák hatékony kezelésére. A versenytanács a kötelezettségvállalás elfogadásával és kötelezővé tételével – jogsértés vagy annak hiányának megállapítása nélkül – lezárta az ügyet. A vállalások teljesítését a GVH utóvizsgálatban fogja ellenőrizni.
A GVH felidézte, hogy a három versenyfelügyeleti eljárás közül elsőként tavaly szeptemberben a CCC-vel szemben folytatott vizsgálata zárult le, hasonló kötelezettségvállalás elfogadásával. Az About you üzemeltetőjével szembeni eljárás még folyamatban van.
A versenyhivatal közleményében felhívta a vállalkozások figyelmét, hogy 2022 májusa óta a hazai kereskedőknek is egyértelműbb szabályok szerint kell feltüntetniük az árakat annak érdekében, hogy a fogyasztók tájékozottan mérlegelhessék az akciós ajánlatokat. A nemzeti versenyhatóság ezért az utóbbi években kiemelt figyelmet fordít a vállalkozások árfeltüntetési gyakorlatára.
Kapcsolódó cikkeink
Ezek a tényezők befolyásolták az árakat a tej- és a tojáspiacon
Két gyorsított ágazati vizsgálatot is lezárt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >Versenyhivatali eljárás indult a Decathlon magyarországi cége ellen
A GVH szerint megtévesztő árak, valótlan akciók és félrevezető készletinformációk…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Tempósabbá vált az infláció
A drogéria termékeknél a vártnál mérsékeltebb árcsökkenés volt júniusban, emellett…
Tovább olvasom >Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >