GVH: átláthatóbban fog akciózni az Answear ruházati webáruház
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa az Answear ruházati webáruházat működtető lengyel cég vállalásainak elfogadásával zárta le eljárását, az áruház átláthatóbban fog akciózni – közölte a versenyhatóság pénteken.
A GVH közleményében ismertette: 2023 nyarán indítottak vizsgálatot három nagy hazai ruha- és cipőkereskedő webáruház – a CCC, az Answear és az About You – magyar, lengyel, illetve német üzemeltetőjével szemben, mivel feltehetően jogsértő módon tüntették fel az akciósként hirdetett termékeik árait.
Az akciók és kedvezmények mértékének, illetve azok viszonyítási alapjának valós és világos ismertetése kiemelten fontos a fogyasztók szempontjából, ez teszi lehetővé számukra a termékárak megfelelő összevetését, az akciók keretében kínált előnyök, megtakarítás megítélését – hangsúlyozta a versenyhivatal.
Az Answeart üzemeltető vállalkozás együttműködő volt a versenyhivatallal, már az eljárás során felhagyott a GVH által vizsgált egyes árfeltüntetési gyakorlataival, emellett pedig vállalta az általános leárazásaival kapcsolatos kommunikációjának megváltoztatását
– közölték.
Az Answear kötelezettségvállalása a GVH értékelése szerint alkalmas a feltárt problémák hatékony kezelésére. A versenytanács a kötelezettségvállalás elfogadásával és kötelezővé tételével – jogsértés vagy annak hiányának megállapítása nélkül – lezárta az ügyet. A vállalások teljesítését a GVH utóvizsgálatban fogja ellenőrizni.
A GVH felidézte, hogy a három versenyfelügyeleti eljárás közül elsőként tavaly szeptemberben a CCC-vel szemben folytatott vizsgálata zárult le, hasonló kötelezettségvállalás elfogadásával. Az About you üzemeltetőjével szembeni eljárás még folyamatban van.
A versenyhivatal közleményében felhívta a vállalkozások figyelmét, hogy 2022 májusa óta a hazai kereskedőknek is egyértelműbb szabályok szerint kell feltüntetniük az árakat annak érdekében, hogy a fogyasztók tájékozottan mérlegelhessék az akciós ajánlatokat. A nemzeti versenyhatóság ezért az utóbbi években kiemelt figyelmet fordít a vállalkozások árfeltüntetési gyakorlatára.
Kapcsolódó cikkeink
GVH-elnök: A magyar nyelvi modellek fejlesztése nemzeti szuverenitási kérdés
Szakmai egyeztetésen fogadta Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >