GVH: a vásárlói javaslatok alapján folyamatosan fejlesztik a rendszert
Az online árfigyelő rendszer a népszerű bevásárlólista funkció után kevesebb mint egy hónappal újabb fontos funkciót kapott, amelyben a vásárlók előre beállíthatják a kedvenc boltjaikat az oldalon, ráadásul ezt vizuálisan a térképes szűrővel is megtehetik. Az új funkció erősítheti a helyi mikropiaci versenyt, így várhatóan folytatódik az élelmiszerárak csökkenése, ami hozzájárul az infláció letöréséhez – közölte a rendszert működtető a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) csütörtökön az MTI-vel.
A www.arfigyelo.gvh.hu címen elérhető online árfigyelőt fejlesztő munkacsoport a fogyasztói visszajelzéseket is figyelembe véve folyamatosan dolgozik a rendszer továbbépítésén.
A legutóbbi fejlesztésnek köszönhetően bezártak egy kiskaput az árfigyelőben, így már nem kerülhetnek előnybe azok a kiskereskedők, amelyek egyes élelmiszerek árát csak egy-két boltjukban csökkentették.
Mostantól a vizuális térképes boltszűrő funkció használatával már arra is lehetőség van, hogy az aktuális tartózkodási hely megadásával – az erre szolgáló ikonra klikkelve – a vásárlók a közvetlen környezetükben található boltokat térképre helyezve lássák, majd az ezekben a boltokban kapható termékek aktuális napi árait hasonlíthassák össze.
A térképes boltszűrő és a kedvenc boltok beállításának lehetősége várhatóan tovább élénkíti majd az elmúlt hónapokban kibontakozott piaci versenyt, azáltal, hogy erősíti a helyi mikropiaci árversenyt az egymás közelében található kiskereskedelmi boltok között. Az új funkció tehát az egyes üzletek árainak a korábbinál is jobb átláthatóságával további napi versenyre ösztönözheti a kereskedelmi láncokat, így hozzájárulhat az élelmiszer-infláció további csökkentéséhez.
Július elseje óta a www.arfigyelo.gvh.hu címen elérhető honlapon hat kiskereskedelmi lánc, mintegy 1200 boltjában, összesen 62 termékkategóriában hasonlíthatják össze a napi fogyasztói árakat a látogatók.
Kapcsolódó cikkeink
A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >Gondolja Végig Higgadtan! – tájékoztató anyagokkal segít a GVH
A digitális világ, így az influenszerek is egyre nagyobb hatással…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >