GVH: a vásárlói javaslatok alapján folyamatosan fejlesztik a rendszert
Az online árfigyelő rendszer a népszerű bevásárlólista funkció után kevesebb mint egy hónappal újabb fontos funkciót kapott, amelyben a vásárlók előre beállíthatják a kedvenc boltjaikat az oldalon, ráadásul ezt vizuálisan a térképes szűrővel is megtehetik. Az új funkció erősítheti a helyi mikropiaci versenyt, így várhatóan folytatódik az élelmiszerárak csökkenése, ami hozzájárul az infláció letöréséhez – közölte a rendszert működtető a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) csütörtökön az MTI-vel.
A www.arfigyelo.gvh.hu címen elérhető online árfigyelőt fejlesztő munkacsoport a fogyasztói visszajelzéseket is figyelembe véve folyamatosan dolgozik a rendszer továbbépítésén.
A legutóbbi fejlesztésnek köszönhetően bezártak egy kiskaput az árfigyelőben, így már nem kerülhetnek előnybe azok a kiskereskedők, amelyek egyes élelmiszerek árát csak egy-két boltjukban csökkentették.
Mostantól a vizuális térképes boltszűrő funkció használatával már arra is lehetőség van, hogy az aktuális tartózkodási hely megadásával – az erre szolgáló ikonra klikkelve – a vásárlók a közvetlen környezetükben található boltokat térképre helyezve lássák, majd az ezekben a boltokban kapható termékek aktuális napi árait hasonlíthassák össze.
A térképes boltszűrő és a kedvenc boltok beállításának lehetősége várhatóan tovább élénkíti majd az elmúlt hónapokban kibontakozott piaci versenyt, azáltal, hogy erősíti a helyi mikropiaci árversenyt az egymás közelében található kiskereskedelmi boltok között. Az új funkció tehát az egyes üzletek árainak a korábbinál is jobb átláthatóságával további napi versenyre ösztönözheti a kereskedelmi láncokat, így hozzájárulhat az élelmiszer-infláció további csökkentéséhez.
Július elseje óta a www.arfigyelo.gvh.hu címen elérhető honlapon hat kiskereskedelmi lánc, mintegy 1200 boltjában, összesen 62 termékkategóriában hasonlíthatják össze a napi fogyasztói árakat a látogatók.
Kapcsolódó cikkeink
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat…
Tovább olvasom >A GVH 100 millió forint bírságot szabott ki a GymBeam táplálékkiegészítőket forgalmazó cégre
Megtévesztően kommunikált a GymBeam, ezért 100 millió forintos bírságot szabtak…
Tovább olvasom >A szervízdíj nem borravaló – itt a különbség a kettő között
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >