GVH: a karácsony előtti utolsó napokban is csökkenti az árakat az online árfigyelő
Az online árfigyelőben található 62 termékkategória több mint 80 százalékában csökkentek árak, és hamarosan újabb termékekkel bővül a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett rendszer – közölte a versenyhatóság szerdán az MTI-vel.
A GVH közleménye szerint kevesebb mint hatodára törték le az élelmiszer-inflációt a célzott kormányzati intézkedések, illetve a versenyhivatal által július elseje óta működtetett online árfigyelő rendszer. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az élelmiszerek árának emelkedése idén novemberben 7,1 százalék volt, ami gazdaságtörténeti szempontból is rendkívül dinamikus csökkenést jelez a 2022 decemberében mért 44,8 százalékos adathoz képest – írták.
A versenyhivatal felhívta a figyelmet, hogy az online árfigyelőt a karácsonyi nagybevásárlás előtt is érdemes használni. Tudatos tervezéssel – például a bevásárlólista és a térképes boltszűrő funkciók használatával – több ezer forintot, és sok időt lehet megspórolni a karácsonyi nagybevásárlások során.
A közleményben kiemelték azt is, hogy hamarosan újabb termékkategóriákkal bővül az online árfigyelő. Bekerülnek a rendszerbe az ételallergiások által leggyakrabban fogyasztott laktóz- és gluténmentes termékek, ami azért fontos, mert Magyarországon több mint 3 millióan élnek valamilyen élelmiszerintoleranciával. Az árfigyelő így nekik célzottan is segít majd – írták.
A kormány döntésének köszönhetően a www.arfigyelo.gvh.hu címen elérhető online árfigyelő 2024-ben is elérhető lesz a magyar vásárlók, a magyar családok számára, így a GVH által működtetett rendszer továbbra is biztosítja az árak összehasonlíthatóságát és hozzájárul az árak folyamatos csökkentéséhez – hangsúlyozta a versenyhatóság.
Kapcsolódó cikkeink
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat…
Tovább olvasom >A GVH 100 millió forint bírságot szabott ki a GymBeam táplálékkiegészítőket forgalmazó cégre
Megtévesztően kommunikált a GymBeam, ezért 100 millió forintos bírságot szabtak…
Tovább olvasom >A szervízdíj nem borravaló – itt a különbség a kettő között
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >