GVH: a bíróság jóváhagyta a Brightwhite fogfehérítő forgalmazóira kiszabott versenyhatósági bírságot
A Fővárosi Törvényszék megerősítette a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tavalyi határozatát, amelyben 22 millió forintos bírságot szabott ki két vállalkozásra a szakhatóság által betiltott Brighwhite fogfehérítő ügyében – tájékoztatta a versenyhatóság szerdán az MTI-t.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/04/stop-g4649cb6b6_640-300x169.jpg)
Betiltották a terméket
A közleményben felidézték: a versenyhatóság tavaly márciusban megbírságolta az otthon alkalmazható fogfehérítő forgalmazóit, amiért számos hazai influenszeren keresztül népszerűsítették a terméket annak ellenére, hogy azt a Nemzeti Népegészségügyi Központ egészségügyi kockázatok miatt kitiltotta a forgalomból.
A két vállalkozás a Fővárosi Törvényszékhez fordult a GVH Versenytanácsának határozatával szemben, a bíróság pedig jogerősen a versenyhatóság javára ítélt.
Kiemelték: a bíróság döntése újabb megerősítését jelenti a GVH törekvésének a közösségi oldalakon felbukkanó reklámok tisztességességének biztosítására, különösen azon termékkörök esetében, amelyek közegészségügyi kockázatokat hordozhatnak vagy az egészségre ható, jogsértő állításaikkal sérülékeny csoportokat is céloznak, ahogy az legutóbb a Norbi Update élelmiszerek esetében feltárult.
A közleményben hangsúlyozták: a versenyhatóság ismételten felhívja a piaci szereplők és az influenszerek figyelmét a hatóság tavaly megújult, ingyenesen elérhető véleményvezér-útmutatójára, amely naprakész gyakorlati tanácsokkal segíti a jogkövető reklámgyakorlatok kialakítását.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >Nem mindegy, hogy borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Megerősítette együttműködését a Gazdasági Versenyhivatal és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
Közel 20 éve tartó szakmai együttműködést újított meg a Gazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >