Grüne Woche Berlin: Német beszerzőkkel találkoznak a magyarok
Javában zajlik a berlini Grüne Woche, a világ egyik legrangosabb mezőgazdasági és élelmiszeripari kiállítása. A magyar résztvevők 400 ezernél is több vendég figyelmét hívhatják fel termékeikre.
– Hat év szünet után újra kiállítunk a berlini Grüne Wochén – mondta Zernig Frigyes, a Hungerit külkereskedelmi igazgatója vasárnap délután, a vásár harmadik napján. – Mivel Magyarország a mostani rendezvény partnerországa, bízunk benne, hogy a termékeink iránti kiemelt érdeklődés következtében üzleti kapcsolataink is bővülnek. Nagy reményeket fűzök a német boltláncok és nagykereskedők beszerzőivel tervezett szerdai, egész napos találkozóhoz, amit az Agrármarketing Centrum szervez.
Hasonló meggondolásból állít ki a másik 40 magyar cég többsége is, amint az a képviselőikkel folytatott beszélgetésekből kiderült. Továbbá fontos számukra, hogy tíz nap alatt a vásárra látogató 400 ezernél több fogyasztó figyelmét felkeltsék termékeikkel. Árusítani is lehet, így számítanak költségeik egy részének megtérülésére.
A 10.2-es „magyar” csarnokban, a hétvége első rendezvényén 50 német és külföldi újságírót látott vendégül Gráf József földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter a csárdában szombaton reggel.
– Azért hívtam meg önöket ide, hogy meg is kóstolhassák a jóízű magyar szalámit, kolbászt, zöldpaprikát, hagymát meg a többi specialitást, és meggyőződjenk kiemelkedő minőségükről. – Így köszöntötte Gráj József a sajtóreggeli résztvevőit.
A kérdések másfél órán keresztül sorjáztak a magyar agrár kormányzat képviselőihez, akik készséggel elégítették ki a szokatlanul nagy érdeklődést.
Szombaton a Berlinbe érkezett 46 agrárminiszter megvitatta az élelmiszertermelés növelése és a klímaváltozá kölcsönhatásait. Nyilvános előadásában Alexander Müller, az ENSZ élelmezési és mezőgazdasági világszervezete, a FAO vezérigazgató-helyettese rámutatott:
– A globális felmelegedés nem csak környezetvédelmi, hanem gazdasági es politikai kérdés is. Hiszen 2050-ig a Föld lakossága a jelenlegi 6,2 milliárdról várhatóan 9 milliárdra növekszik, és a világon 70 százalékkal több élelmiszert állítanak majd elő, hogy az éhezés mérséklődjön. Ez azonban elkerülhetetlenül több széndioxid kibocsátásával jár. A probléma megoldását közösen kell keresnünk.
A hétvége krónikájához tartozik, hogy a 250 férőhelyes magyar csárda a déli órákban folyamatosan telt házzal üzemelt. Vécsy György vendéglős és csapata húsz év tapasztalatainak birtokában állta a rohamot – jelenti Bajai Ernő, a Trade Magazin tudósítója a berlini Zöld Hétről.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >