Groupama Biztosító-OTP Bank: a magyar családok átlagosan több mint félmillió forintot költenek külföldi nyaralásra
A magyar családok átlagosan több mint félmillió forintot költenek külföldi nyaralásra a Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából ezer fő megkérdezésével készült országos reprezentatív kutatás szerint.
Az MTI-hez kedden eljuttatott közleményük szerint a legnépszerűbb úti célok továbbra is Horvátország, Olaszország és Ausztria, emellett feljövőben vannak a kelet-közép-európai országok is, mint például Csehország, főként a rövid, 1-2 napos utazásoknál. A dél-európai régió nemcsak a legkedveltebb úti cél, de itt töltik átlagosan a leghosszabb időt is, átlagosan 5-10 napot a magyar turisták.
Az idén utazóknak összességében a negyede tervez egyhetesnél hosszabb külföldi utat, és ezeket elsősorban a nyári hónapokra időzítik. Sokan több utazást is terveznek, 12 százalék kétszer, 8 százalék pedig háromszor vagy még többször is tervez külföldi utazást – írták.
A megkérdezettek többsége egyértelműen áremelkedésre számít, háromnegyedük szerint idén minden, nyaraláshoz kapcsolódó szolgáltatás drágább lesz, így magasabb költségekre számítanak az utazás, a szállás, a belépők és az éttermi fogyasztás esetében is.
Az egy utazásra szánt átlagos összeg egy család esetén 575 ezer forint körül alakul. Érdekes, hogy a kettesben utazó párok is közel ennyit, 540 ezer forintot szánnak egy útra. A legdrágább utazásoknak a repülős utak számítanak, amelyekre átlagosan 700 ezer forintot szánnak a magyarok, ez több mint duplája az autós, vonatos vagy buszos utazások várható 300 ezer forint körüli költségének
– tették hozzá.
A külföldre készülők kétharmada tervez utasbiztosítást kötni, a múlt évhez képest 3 százalékkal nőtt azok aránya, akik ezt mindegyik utazásukra meg is teszik. A válaszadók több mint negyedével történt már valamilyen káreset a külföldi nyaralás alatt, és 53 százalékuk reálisnak tartja, hogy vele is megtörténhet ilyen. Az egészségügyi szolgáltatások meghatározóak az utasbiztosítás kiválasztásakor – mutatta ki a kutatás.
Kapcsolódó cikkeink
Szárnyal a nyaralópiac: 37 százalékos drágulás fél év alatt
A lakáspiachoz hasonlóan a nyaralópiac is jelentős lendületet vett 2025…
Tovább olvasom >Olaszország idén is tarol a turisták körében – drágább, de megéri
Bár az árak emelkedtek, Olaszország továbbra is az egyik legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Kutatás: Óriási a szakadék a turisták környezettudatossága és valós utazási szokásai között
Bár egyre több turista vallja magát környezettudatosnak, utazási szokásaikban ez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővíti a Walmart a munkavállaói kedvezmények körét
Bővül a Walmart munkavállalói kedvezményeinek köre, és az amerikai dolgozók…
Tovább olvasom >Franciaországban is elindult a Kaufland piactere
A német e-kereskedelmi óriás Kaufland megnyitotta piacterét Franciaországban, ezzel belépve…
Tovább olvasom >Fehérjedús italokkal és új ételekkel bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A menü egyszerűsítését követően a Starbucks új, prémium kávékra, nem…
Tovább olvasom >