Greenpeace-vád a globális vállalatok ellen
A Greenpeace legfrissebb jelentésében számtalan globális vállalatot elítél, mert azok állításuk szerint egy olyan cégtől vásárolnak papírtermékeket, amely irtja az indonéziai őserdőket.
Walmart, Tesco, Carrefour, Kentucky Fried Chicken, Hewlett Packard, Auchan – többek között ezekről a vállalatokról állítja a Greenpeace, hogy közvetve támogatják az indonéziai őserdők irtását. A környezetvédelmi szervezet úgy tudja, hogy ez a cégek az Asia Pulp and Paper (APP) nevű gyártótól vásárolnak papír termékeket, ez a cég pedig veszélyeztetett fajok túlélését fenyegeti azzal, hogy irtja az indonéziai őserdőket.
Az APP a világ negyedik legnagyobb papírtermelőjének, a Sinar Masnak a tulajdona, amely a Greenpeace véleménye szerint a tigrisek élőhelyét fenyegeti. A szervezet ugyan nem állítja jelentésében, hogy a Sinar Mas megszegné a törvényt, de úgy látja, hogy hatalmas, védelemre szoruló területeken tevékenykedik a cég. A helyzet megítélése egyébként bonyolult, mivel Indonéziában az összetett, sokszor egymást átfedő törvények bonyolítják a földkérdés rendezését.
A Walmart, a KFC és a HP nem reagált a Greenpeace véleményére. A TESCO szóvivője a Financial Timesnak annyit mondott: az Egyesült Királyságban forgalmazott, sajátmárkás termékeket nem az APP által gyártott anyagokba csomagolják. A Carrefour közölte: ezen a nyáron beszüntetik az együttműködést az APP-vel. Az Auchan megjegyezte, hogy az indonéziai cég nem jelentős beszállítójuk, de tanulmányozni fogják a jelentésben foglaltakat – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Revolut: helyi fiók és magyar vezető a láthatáron
A Revolut a „nagyon közeli jövőben” magyarországi fióktelep nyitását és…
Tovább olvasom >Egy self-made sztár kedvence – Ilyen lesz Dzsúdló Mekis menüje
A McDonald’s a hírességek kedvenc Mekis rendeléseit felsorakoztató kampányának legújabb…
Tovább olvasom >