A zöld az idei slágerszín a jegesteapiacon
Ízek tekintetében továbbra is a hagyományos citrom és barack ízek dominálnak a jegesteák között, de egyre nagyobb a népszerűsége a zöldtea-variációknak is. A jegestea-kiszerelések megválasztásában is egyre bátrabban változtatnak a gyártók: a megszokott 1,5 literes PET-palackok mellett már 1 literes és 0,5 literes formában is elérhetőek ezek a termékek, de a 0,25 és a 0,33 literes fémdobozos kiszerelések bevezetésével is sikereket könyvelhettek el.
Tavaly értékben és volumenben egyaránt növekedett a jegestea piaca, és bár 2017 első hónapjában visszaestek az eladások a decemberi adatokhoz képest, az előző év azonos időszakához viszonyítva mégis emelkedést mutatnak. Az eladások legnagyobb része továbbra is a hiper- és szuperhálózatokban realizálódik, 2017-ben a teljes jegestea-volumen 37%-át ezen a területen értékesítették.
– 2016-ban volumen tekintetében minden csatorna növekedést realizált, egyedül a regionális láncok esetében figyelhető meg stagnálás a 2015-ös eladásokhoz képest. A piac természetesen továbbra is mutat szezonalitást, a nyári hónapokban 22% ponttal magasabb a realizált volumen az éves átlagnál – állapítja meg Buzder-Lantos Nikoletta, a Fővárosi Ásványvíz- és Üdítőipari Zrt. marketingvezetője.
– Az eladott mennyiséget tekintve az alacsonyabb árkategóriás termékek növekedni tudtak a korábbi időszakhoz hasonlítva, a prémium márkák esetében viszont a tavalyi növekedéssel szemben csökkenés tapasztalható – fűzi hozzá Ivády Gábor, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. kereskedelmi kiválóság vezetője.
Ivády Gábor
kereskedelmi kiválóság vezető
Coca-Cola HBC
Jenei Tamás
kereskedelmi igazgató
HELL ENERGY
A XIXO jegestea az innovációnak, az új kiszerelésnek, a jó ár-érték aránynak és a megfelelő ízportfóliónak köszönhetően a tavalyi évben jelentős mértékben nőtt minden láncban.
– A XIXO forgalma megnőtt, az új fémdobozos kiszereléssel addicionális fogyasztókat nyertünk – hangsúlyozza Jenei Tamás, a HELL ENERGY Magyarország Kft. kereskedelmi igazgatója.
Legyőzhetetlen a citrom és a barack
Az Asix Distribution Kft. szakemberei szerint különösen a 0,5 literes kiszerelések eladása növekszik évről évre.
– Az ízbeli preferenciák azonban változnak, egyre nagyobb szeletet hasít ki magának a citromos ízesítés. A piac nagy része konzervatív, azonban van, aki az unikumnak számító dobozos változatokra, vagy esetleg a „pouch”-okra esküszik – fejti ki véleményét Cul Balázs, a vállalat ügyvezető igazgatója.
Cul Balázs
ügyvezető igazgató
Asix Distribution
A Coca-Cola HBC Magyarország Kft.-nél úgy látják, a jegesteapiacon a 0,5 literes PET-palackos kiszerelés mellett a 1,5 literesek is egyaránt népszerűek.
– 2016-ban bevezettünk egy új ajánlatot, amely megfelel a jellemzően vásárolt mennyiségnek és a kényelmi szempontoknak egyaránt, ez a fogófüllel ellátott 2×1,5 literes összecsomagolt NESTEA citrom és barack ízekben – fejti ki Ivády Gábor. A NESTEA a tavalyi évben több új ízzel is előrukkolt a piacon, például az erdei gyümölccsel, amely a tavaszi-nyári időszak kedvelt íze volt.
– Tavaly nagy sikerrel bevezettük a 250 ml-es fémdobozos kiszerelést, és azt látjuk, hogy ez nemcsak a mi értékesítési számainkra volt pozitív hatással, mert más cégek is sikeresen értékesítik ezeket. Ennek a csomagolásnak az előnye, hogy 100%-ban újrahasznosítható, és kisebb a környezeti terhelése, mint a PET-termékeknek – mondja Jenei Tamás.
Buzder-Lantos Nikoletta mindezek mellett arról tájékoztat, hogy a fekete teák között is új ízek jelentek meg, de az egészségtudatosabb életmódot folytatók által kedveltebb zöldtea-portfólió is bővült több vezető márka esetében. A zöld tea szegmense, bár volumenben még elmarad az olyan hagyományos feketetea-ízektől, mint a citrom és barack, azonban egyre kedveltebb a fogyasztók körében. Az elmúlt 12 hónapot vizsgálva 3%-os növekedést mutat a teljes piacon belül, 2015-ben az eladások 17%-a, míg 2016-ban már a 19%-a származott a zöld jegesteákból.
– A hagyományos 0,5 literes és 1,5 literes PET-csomagolások mellett 0,33 literes dobozos kiszerelés is elérhető a fogyasztók számára. Ami a Lipton Ice Tea-t illeti, 2017 nyarán három kedvelt jegesteaízzel 1 literes kiszerelésben is megjelenünk a piacon – tudjuk meg a Fővárosi Ásványvíz- és Üdítőipari Zrt. marketingvezetőjétől.
Kiváló minőség, professzionális gyártói környezet
A HELL ENERGY Magyarország Kft. két új, nyári limitált – rózsa- és ylang-ylang ízű – XIXO jegesteával jön idén a piacra. A két új íz egy merőben új és formabontó irányt jelent az üdítők esetében, amelyek másfél literes PET-kiszerelésben kaphatóak májustól.
– A szezon újdonságait óriási médiakampány követi. Aktív kóstoltatások kísérik az összes új termékünk bevezetését. Nagyon nagy sikere volt a bögrés promóciónknak, amelynek keretében a 7 állandó ízünknek megfelelően 7 különböző színű bögrét gyűjthettek össze a vevők a vásárlásaik során – avat be Jenei Tamás.
Cukor- és kalóriamentes jegesteák
– A fogyasztók körében egyre nagyobb az igény a csökkentett kalóriatartalmú, illetve kalóriamentes üdítőitalokra, ezért áprilistól a NESTEA ZERO cukor- és kalóriamentes termékeink már 0,5 és 1,5 literes kiszerelésekben is elérhetőek a boltok polcain – jelzi Ivády Gábor.
A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. az idei évben is kedveskedik új szezonális ízzel a NESTEA fogyasztóinak, áprilistól bevezették a kalóriaszegény áfonya-menta ízű NESTEA Green tea terméküket a tavaszi-nyári időszakra. A Nestea a felfedező típusú fogyasztókat szólítja meg, és arra ösztönzi őket, hogy koncentráljanak azokra a dolgokra, amelyek az életet nagyszerűbbé teszik, és ne vegyék magukra az apró, bosszantó helyzeteket.
– Jelentős támogatást élvez a Nestea márka, leginkább bolton belül az új ízek bevezetése során. Jegestea-portfóliónk támogatására elsősorban hagyományos BTL-eszközöket használunk, az in-store POS mellett számos kóstoltatást is szervezünk – tudjuk meg a kereskedelmi kiválóság vezetőtől.
Fókuszban a zöld jegestea
A Fővárosi Ásványvíz- és Üdítőipari Zrt.-nél a 2017-es évben zöldtea-portfóliójukat bővítik új erdei szamóca-áfonya ízzel, a Lipton Green Wild Strawberry Cranberry-vel.
– 2017-ben a Lipton Green jegesteákat helyezzük a kommunikáció középpontjába. Zöld jegesteáinkat az egészségtudatosabb fogyasztóknak ajánljuk, hiszen a zöld tea közismert jótékony hatásairól. A mai rohanó világban szükség van néha arra, hogy egy pillanatra lelassuljunk és feltöltődjünk, hogy aztán újult energiával tudjuk folytatni a hétköznapokat és vágjunk neki az új feladatoknak. A kampányunk központi üzenete, „Térj vissza a természetes ritmusodhoz” is erre utal – részletezi Buzder-Lantos Nikoletta.
Buzder-Lantos Nikoletta
marketingvezető
Fővárosi Ásványíz
A vállalat nagy hangsúlyt fektet az online kommunikációra. Célcsoportjuk számára elsősorban a különböző videómegosztó portálok és közösségi médiafelületek relevánsak, így főként ezeken a csatornákon aktívak.
– Idei nyári kampányunk során kitelepüléseinkkel szeretnénk eljuttatni a fogyasztóinkhoz egy igazi Lipton Green élményt, és lehetővé tenni számukra, hogy egy pillanatra maguk mögött hagyják a rohanó hétköznapokat és elrepüljenek a zöld tea megnyugtató világába – mondja a marketingvezető.
Budai Klára
Kapcsolódó cikkeink
A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Nébih: fémdarabok találhatók a Coca-Cola HBC Austria GmbH által gyártott egyes üdítőitalokban
Az osztrák hatóság az EU élelmiszer- és takarmánybiztonsági riasztási rendszerén…
Tovább olvasom >Termékvisszahívást rendelt el a Coca-Cola HBC Ausztriában
Elővigyázatosságból visszahívta fél literes kiszerelésű, különböző szénsavas italait a Coca-Cola…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >