Green Friday kampányt indít a Mastercard, hogy felhívja a figyelmet a tudatos költekezésre
A Mastercard a közelgő ünnepi vásárlási szezon előtt indítja el a Green Friday kampányt, hogy partnereivel együttműködve felhívja a figyelmet a környezettudatos vásárlásra. Az egyedülálló kezdeményezéshez, a Mastercard felhívására több hazai bank mellett a BKK és a Kifli.hu is csatlakozott.
„Az ünnepi időszak közeledtével az elkövetkező hetek a vásárlás sűrű időszakává válnak, mivel a fogyasztók mindannyian szeretnék megajándékozni szeretteiket. Bár a digitális fizetés kényelme fontos, az is elengedhetetlen, hogy ezeket a vásárlásokat a fenntarthatóság és bolygónk jövőjét szem előtt tartva közelítsük meg”
– mondta Szalkai Réka, a Mastercard magyarországi marketingigazgatója.
„Közös feladatunk, hogy felhívjuk a fogyasztók figyelmét a környezettudatos vásárlásra, és örülünk, hogy számos partnerünkkel együttműködve dolgozhatunk ezen a kezdeményezésen.”
A Green Friday kampány a Black Friday során gyakran előforduló túlfogyasztásra szeretne megoldást találni, elsődleges célja a megfontoltabb vásárlási szokások ösztönzése. Az elgondolás lényege, hogy a fenntarthatósággal és a környezettel kapcsolatos tudatosság nem kell, hogy nyomasztó legyen, hiszen egyszerű, a mindennapi életbe könnyen beilleszthető lépésekkel is elérhető.
A kampány időszaka alatt egy dedikált microsite segíti azokat, akik szeretnének előre lépni a tudatos vásárlások terén, de a legfontosabb tippek a résztvevők social media csatornáin is elérhetők lesznek.
A kezdeményezéssel a Fény utcai piacon, a Czakó Piaczon valamint néhány résztvevő banknál is lehet majd találkozni. Ezeken a kitelepüléseken egy szakértő és egy influenszer is részt vesz, így hasznos tanácsokat kaphatnak a vásárlók. Szakértői oldalon a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége és a GreenSense vesz részt az akcióban, míg az influenszerek közül a Margaret Island tagjai mellett Rimóczi Zsófival és Bogár Márkkal találkozhatnak az érdeklődők. Az akció 2023. november 17. és december 5. között fut majd.
A Mastercard a most induló kezdeményezés mellett évek óta elkötelezett a globális klímacélok eléréséért. A technológiai vállalat 2020-ban megalakította a Priceless Planet Koalíciót, amelynek célja, hogy a vállalatok és a fogyasztók összefogásával 100 millió fa helyreállítását finanszírozzák a kibocsátás csökkentése, a biológiai sokféleség javítása és a helyi közösségek jóléte érdekében. A Mastercard a svéd fintech céggel, a Doconomyval együttműködve létrehozta a Carbon Calculator-t, egy API-t, amely lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy a banki alkalmazáson keresztül megtekinthessék vásárlásaik becsült szén-dioxid-kibocsátását és faültetések támogatásával akár semlegesítsék is azt. E mellett a cég idén áprilisban jelentette be, hogy felgyorsítva ezirányú erőfeszítéseit, 2028-ig eltávolítja az úgynevezett első használatú PVC műanyagokat a saját hálózatában lévő fizetési kártyákból.
Kapcsolódó cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Élményekkel teli csizma: Az európai Z generáció kedvenc ajándékai
Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak…
Tovább olvasom >Élmény és mobilitás találkozott a MOL és a Mastercard közös promóciójában
December elsején zárult le a MOL és a Mastercard újabb közös nyereményjátéka, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >