Green Friday kampányt indít a Mastercard, hogy felhívja a figyelmet a tudatos költekezésre
A Mastercard a közelgő ünnepi vásárlási szezon előtt indítja el a Green Friday kampányt, hogy partnereivel együttműködve felhívja a figyelmet a környezettudatos vásárlásra. Az egyedülálló kezdeményezéshez, a Mastercard felhívására több hazai bank mellett a BKK és a Kifli.hu is csatlakozott.

A kampány időszaka alatt egy dedikált microsite segíti azokat, akik szeretnének előre lépni a tudatos vásárlások terén
„Az ünnepi időszak közeledtével az elkövetkező hetek a vásárlás sűrű időszakává válnak, mivel a fogyasztók mindannyian szeretnék megajándékozni szeretteiket. Bár a digitális fizetés kényelme fontos, az is elengedhetetlen, hogy ezeket a vásárlásokat a fenntarthatóság és bolygónk jövőjét szem előtt tartva közelítsük meg”
– mondta Szalkai Réka, a Mastercard magyarországi marketingigazgatója.
„Közös feladatunk, hogy felhívjuk a fogyasztók figyelmét a környezettudatos vásárlásra, és örülünk, hogy számos partnerünkkel együttműködve dolgozhatunk ezen a kezdeményezésen.”
A Green Friday kampány a Black Friday során gyakran előforduló túlfogyasztásra szeretne megoldást találni, elsődleges célja a megfontoltabb vásárlási szokások ösztönzése. Az elgondolás lényege, hogy a fenntarthatósággal és a környezettel kapcsolatos tudatosság nem kell, hogy nyomasztó legyen, hiszen egyszerű, a mindennapi életbe könnyen beilleszthető lépésekkel is elérhető.
A kampány időszaka alatt egy dedikált microsite segíti azokat, akik szeretnének előre lépni a tudatos vásárlások terén, de a legfontosabb tippek a résztvevők social media csatornáin is elérhetők lesznek.
A kezdeményezéssel a Fény utcai piacon, a Czakó Piaczon valamint néhány résztvevő banknál is lehet majd találkozni. Ezeken a kitelepüléseken egy szakértő és egy influenszer is részt vesz, így hasznos tanácsokat kaphatnak a vásárlók. Szakértői oldalon a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége és a GreenSense vesz részt az akcióban, míg az influenszerek közül a Margaret Island tagjai mellett Rimóczi Zsófival és Bogár Márkkal találkozhatnak az érdeklődők. Az akció 2023. november 17. és december 5. között fut majd.
A Mastercard a most induló kezdeményezés mellett évek óta elkötelezett a globális klímacélok eléréséért. A technológiai vállalat 2020-ban megalakította a Priceless Planet Koalíciót, amelynek célja, hogy a vállalatok és a fogyasztók összefogásával 100 millió fa helyreállítását finanszírozzák a kibocsátás csökkentése, a biológiai sokféleség javítása és a helyi közösségek jóléte érdekében. A Mastercard a svéd fintech céggel, a Doconomyval együttműködve létrehozta a Carbon Calculator-t, egy API-t, amely lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy a banki alkalmazáson keresztül megtekinthessék vásárlásaik becsült szén-dioxid-kibocsátását és faültetések támogatásával akár semlegesítsék is azt. E mellett a cég idén áprilisban jelentette be, hogy felgyorsítva ezirányú erőfeszítéseit, 2028-ig eltávolítja az úgynevezett első használatú PVC műanyagokat a saját hálózatában lévő fizetési kártyákból.
Kapcsolódó cikkeink
Már több ezren használják a BudapestGO új vásárlási funkcióit
Már két hónapja elérhetők a BudapestGO új vásárlási funkciói: a…
Tovább olvasom >Szakértők: a kiberbűnözőkkel szemben az edukáció a leghatékonyabb védekezés
Az edukáció a leghatékonyabb védekezés a kiberbűnözőkkel szemben, mivel bárhogyan…
Tovább olvasom >A kiberbűnözés kora 2025 – Új gazdasági realitás
A kiberbűnözés éves globális kára 2028-ra elérheti a 14 ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >