Sokan keresik nálunk a cukormentes élelmiszereket
Kifejezetten fontos a magyar vásárlók számára, hogy mindennapi élelmiszereink mennyi cukrot tartalmaznak. Cukorbevitelük kordában tartására sokan a cukormentes termékeket hívják segítségül, ám azzal viszonylag kevesen vannak még tisztában, hogy például az üdítők esetében a cukormentes italok egyúttal kalóriamentesek is, derül ki egy friss, a Coca-Cola Magyarország megbízásából készült reprezentatív, országos kutatásból.
Saját bevallásuk szerint a válaszadók háromnegyedét befolyásolja vásárláskor, hogy a megvenni kívánt élelmiszereknek mik az összetevőik. A megkérdezettek kétharmada számára fontos az adott termék cukortartalma, de több mint felük figyelembe veszi a színezék- és szénhidráttartalmat is. A legtöbb vásárlót (a válaszadók közel háromnegyedét) az befolyásolja, van-e a kiválasztott termékben tartósítószer.
Az élelmiszerek cukortartalmánál is fontosabb a hazai fogyasztók számára az, hogy odafigyeljenek a cukorbevitelükre, a válaszadók mindössze tizede nem foglalkozik ezzel a kérdéssel. Azok, akik odafigyelnek a bevitt cukor mennyiségére, többféle stratégiát alkalmaznak a cukorbevitel kordában tartására. A legtöbben ezt úgy oldják meg, hogy odafigyelnek az elfogyasztott élelmiszerek cukortartalmára, sokan választanak cukormentes terméket, és csak 10 százalék nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem fogyaszt cukrot.
A kutatás egyik érdekes eredménye, hogy bár a hazai fogyasztók háromnegyede jól tudja, hogy minél több cukrot tartalmaz egy adott élelmiszer annál nagyobb a kalóriatartalma, az üdítők esetében mintha elbizonytalanodnának. Azt ugyanis, hogy az üdítőitalok esetében a kalóriamentesség egyben cukormentességet is jelent-e, vagy fordítva, azaz a cukormentesség egyenlő-e az energiamentességgel, viszonylag kevesen tudják.
– Örömmel látjuk, hogy a kutatási eredmények alapján a hazai fogyasztók egyre egészségtudatosabbak, és mindinkább odafigyelnek a cukorbevitelükre, az élelmiszerek cukortartalmára. Felelős vállalatként a Coca-Cola számára fontos, hogy segítsük fogyasztóinkat a tudatos döntés meghozatalában – mondta Niklós László, a Coca-Cola Magyarország ügyvezetője. //
Kapcsolódó cikkeink
Menteshelyek ez év kedvenc helyei
Idén harmadik alkalommal került meghirdetésre a Menteshelyek kedvenc helyei verseny. Egyre…
Tovább olvasom >Túl sok cukrot esznek a legkisebbek
Az ünnepi szezon közeledtével sok gyermek édességfogyasztása jelentősen megnő, ám…
Tovább olvasom >Reziliencia fejlesztő tananyagokat publikált a Coca-Cola Magyarország #énjövőm platformja
A rugalmasság és alkalmazkodóképesség kulcsfontosságúak a munka világában és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >