Népszerű a szőlő minden formája
A borászok és a csemegeszőlő-termelők is remek évet fognak zárni. Míg az újbor mennyisége várhatóan növekedni fog a tavalyi évhez képest, addig a magyarok szőlőfogyasztása is megugrott. A csemegeszőlő iránti kereslet növekedésének köszönhetően egyre népszerűbbek a magnélküli fajták, a magyar nemesítésű Arkadija, Pannónia kincse és Éva is. A felmérések szerint a magyar emberek átlagosan évente 2,5–3 kilogramm csemegeszőlőt esznek. A hazai termelők mintegy 1000 hektáron nagyjából 15 ezer tonna szőlő takarítottak be.
A borászok jóval nagyobb számokkal büszkélkedhetnek, idén mintegy 410 ezer tonna szőlőt szednek majd le a termelők a szüret végéig, és ebből mintegy 2,9 millió hektoliter seprős újbor kerülhet a pincékbe az előzetes termésbecslés szerint, szemben a múlt évi 2,7 millió hektoliterrel. A kormányzat és a szakma is arra törekszik, hogy egyre több minőségi magyar bor jelenjen meg a hazai és a nemzetközi piacon. Gál Péter, az FM eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára elmondta, a tárca ezt a szándékot az eredetvédelmi programon keresztül igyekszik ösztönözni. //
Kapcsolódó cikkeink
Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >Az európai piac több mint felének kiszolgálására is elegendő a magyar tormatermés
A húsvét közeledtével minden évben ugrásszerű növekedésnek indul a különböző…
Tovább olvasom >„Az idei év legfontosabb feladata a tudásátadás” – Interjú Papp Zsolttal, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnökével
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara 2025-ben kiemelt célként tűzte ki az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >