Gránit Pólus: Már szinte minden bevásárlásnál használjuk az AI-t
Sokkal közelebb van hozzánk a mesterséges intelligencia, mint azt gondolnánk: elég csupán egy mozira vagy vásárlásra beugrani a Westendbe, hogy robotok, virtuális asszisztens és mesterséges intelligencia alapú biztonsági rendszer vegyen körül minket. A látogatói élmény mellett azonban már a vezetői döntéshozásban is komoly szerepet kap a technológia a bevásárlóközpontot üzemeltető Gránit Pólus csoportnál.
Nemcsak sokat hallunk a mesterséges intelligenciáról, de valójában gyakrabban használjuk, mint gondolnák – akár úgy is, hogy észre sem vesszük. A Gránit Pólus csoport a technológia lehetőségeit a vásárlók és az üzemeltetés oldaláról egyaránt fontosnak látja, ezért Budapest olyan ikonikus épületeinél, mint a Westend, a Művészetek Palotája és a Budapest Aréna, már fokozatosan beépíti a mindennapi működésbe és a döntéshozási folyamatba is.
„A hazai ingatlanszektor vezető, magántulajdonban lévő ingatlanvállalkozásaként elkötelezettek vagyunk az innováció és a digitális fejlődés iránt. A mesterséges intelligencia alkalmazása pedig számtalan területen és módon eszközt nyújt számunkra ahhoz, hogy egy fenntarthatóbb és intelligensebb jövőt építsünk. Ezért már négy évvel ezelőtt elindítottunk egy átfogó, digitális megújulás programot, amelynek célja a látogatói élmény fokozása és a menedzsment hatékonyságának növelése. Ennek eredményeként olyan MI-alapú eszközöket és alkalmazásokat valósítottunk meg, amelyek a látogatók egyszerűbb és könnyebb vásárlását és a menedzsment adatalapú döntéshozatalát is támogatják”
– tájékoztatott Gyertyánfy Miklós, a Gránit Pólus csoport működési vezérigazgató-helyettese.
Hibrid bevásárlóközpont
A személyes vásárlás digitális funkciókkal kibővítésére ad megoldást a Westend, hiszen a személyes vásárlás élményét olyan, mesterséges intelligenciára épülő megoldások fokozzák, mint Léna, a virtuális asszisztens, aki élőbeszéd alapú chat megoldással segíti a látogatókat. Az eddigi legnagyobb beruházással megújuló Food&Friends ételudvaron tálcagyűjtő robot szolgálja a vendégek kényelmét, a Westend rendszeresen frissülő mobilalkalmazása pedig vásárlói lojalitásprogramon túl az épületen belüli navigációtól az érintésmentes parkoláson át a gépkocsi e-töltők irányítását is lehetővé teszi. A folyamatosan bővülő funkciók eredménye, hogy az applikáció már túllépte a 140 ezres letöltést, és ezzel a legnépszerűbb a hazai bevásárlóközpontokban használt alkalmazások között.
Saját fejlesztésű üzleti intelligencia platform
A mesterséges intelligencia már a vezetői döntéshozásnak is részét képezi a cégcsoportnál. Microsoft AI alapú üzleti intelligencia elemző platformot fejlesztettek, ami egyidejűleg több mint 10 adatforrásból gyűjti be és elemzi az adatokat, amik vezetői információs dashboardon követhetők nyomon. Az így elérhető forgalmi, látogatói és egyéb adatok predikciós modellel történő elemzése az üzemeltetéstől a kontrollingon át a marketingig minden területnek komoly támogatást nyújt az adatalapú döntéshozáshoz.
„Saját fejlesztéseink tapasztalatainak megosztása miatt csatlakoztunk a Mesterséges Intelligencia Koalícióhoz. A fragmentált, egymástól elszigetelten létrehozott céges megoldások helyett ugyanis a közös gondolkodás, együttműködés lehet a technológia hatékony alkalmazásának jövője. Ráadásul mindez az erőforrás-felhasználás szempontjából is kedvezőbb lehet – akár az emberi erőforrás oldalát, akár az energiaigényt nézzük”
– hangsúlyozta Gyertyánfy Miklós, a Gránit Pólus csoport működési vezérigazgató-helyettese.
Kapcsolódó cikkeink
Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >