Grando.hu: a válság ellenére bővülhet az internetes kereskedelem
Bár a válság miatt tavaly átlagosan 1,9 százalékkal esett vissza az Európai Unió tagállamaiban a kiskereskedelmi forgalom, az e-kereskedelem mintegy 10 százalékkal bővült 2011-ben, és az előrejelzések szerint a válság ellenére további növekedés várható a szektorban – közölte a grando.hu online plázát üzemeltető allegroup.hu Kft. az MTI-vel.
A cég a GKIeNET kutatási adataira hivatkozva kiemeli, hogy az online kiskereskedelmi forgalom gyorsulása a magyarországi forgalmon is jól látszik: míg négy évvel ezelőtt az online kiskereskedelmi piac forgalma alig haladta meg a 60 milliárd forintot, tavaly már 150 milliárd forint körül volt, 2012-re pedig már 175-180 milliárd forintos forgalom várható.
Előrejelzések szerint 2016-ra az e-kereskedelem aránya a teljes kiskereskedelmi forgalmon belül a fejlődő országokban is megközelítheti a fejlett államok 6 százalékos átlagát.
A közleményben idézik Ambruszter Gézát, a Gemius online kutatóintézet magyarországi vezetőjét, aki kiemelte: az online értékesítés Európán belül még mindig nyugaton a legelterjedtebb, sőt egyes országokban a teljes kiskereskedelmi forgalom 10 százalékát is meghaladja az e-kereskedelem aránya. A leggyorsabban fejlődő régió viszont Európán belül a közép-keleti: Lengyelországban az e-kereskedelem forgalma például 24 százalékkal nőtt tavaly.
Egyes kutatások szerint Európában az e-kereskedelem szárnyalása az okostelefonok, és táblagépek térnyerésével köthető elsősorban össze. Érdekes trend, hogy bár a legtöbb webshop rendelkezik mobil alkalmazással, a felhasználók szívesebben vásárolnak böngészőn keresztül a mobileszközeiken: a nagyobb képernyő-felbontással rendelkező eszközökön nagyobb arányban böngésznek a felhasználók e-kereskedelmi oldalakat – áll a közleményben.
Ambruszter Géza szerint a további fejlődést az internet népszerűsítésében kell keresni, valamint gondoskodni kell olyan e-kereskedelmi koncepciókról, amelyek beválthatják a hozzájuk fűzött reményeket. Az üzleti modellek kialakításában természetesen még ma is az Egyesült Államok jár az élen. Viszont a koncepciók átvételi ideje egyre rövidebb – mutat rá a közlemény szerint Kis Gergely, a GKIeNET ügyvezető igazgatója.
A Grando.hu az ország első online plázája, kínálatában jelenleg több mint egymillió új, garanciális termék szerepel, és 2,5 milliós közösséget képes elérni. A Grando az ország vezető e-kereskedelmi platformjait tömörítő allegroup.hu. Kft. cégcsoport tagja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >