Bemutatták az első BalatonBort
Több mint húsz balatoni pincészet részvételével készült el a régió első közösségi bormárkája, a BalatonBor, amelynek első, 2015-ös évjáratát a budapesti Gourmet Fesztiválon mutatták be.
A Balaton régió vezető termelői először jelentek meg egységes arculattal és azonos címkével, amelyen csupán a termelő neve különbözteti meg a borokat. A BalatonBor mindegyik palackja az előre megadott kritériumrendszernek megfelelő stílusú, azaz a fajta legjavát és a termőhely egyediségét is szépen felmutató, a friss és fiatalos arculathoz illő olaszrizling – közölte az MTI-vel csütörtökön a Balatoni Kör.
A regionális szakmai szervezet hangsúlyozta, hogy az egyik legelterjedtebb hazai szőlőfajta új minőségi modelljét képviselik, noha az olaszrizling legkiválóbb tételei korábban is többnyire a Balatonról érkeztek.
A szervezők fontosnak tartják, hogy a legjobb európai sztenderdeket honosítsák meg az első régiós márka bevezetésével, ezért kezdettől a hazai bemutatókkal párhuzamosan külföldön is megjelennek. Berlinben például a magyar turisztikai képviselet külön kirakatot rendezett be erre a célra, és a legnagyobb német turisztikai vásáron is bemutatták a BalatonBort.
A koncepció kialakításában Kardos Gábor, a Balatoni Kör megszervezője, megvalósításában pedig Laposa Bence, a szervezet jelenlegi elnöke töltött be vezető szerepet, míg a szakmai hátteret adó minőségbiztosítási rendszer kialakításában és a borbírálat megszervezésében Kovács Tamás szerepe volt meghatározó, miként korábban a Csopaki Kódex kialakításában is.
Kardos Gábor a közleményben kiemelte: a borpiacon, a gasztronómiában és a turizmusban is elsősorban a régiók versenyeznek Európában, nagyon erős régiós márkák vannak jelen a világpiacon, így az első régiós bormárka modellértékű kezdeményezés lehet Magyarországon.
Laposa Bence azt hangsúlyozta, hogy a jövőben is bármelyik balatoni termelő készíthet BalatonBort, aki kész megfelelni a minőségi kritériumoknak, amivel termelői szövetségként a szőlő- és borágazat jövőjét is építik a régióban. „A BalatonBor tehát egyúttal innovatív fair trade termék is, melynek távlati célja a szőlő árszínvonalának javítása és munkahelyek teremtése a bor- és gasztroturizmus fellendítése révén” – idézi a közlemény a Baltoni Kör elnökét.
Az első évjárat borait a Gourmet Fesztiválon vasárnap estig, a BalatonBor standján lehet megkóstolni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Top 10 légitársaság, ahol a fedélzeti étkezés gasztronómiai élmény – Íme, a Food & Wine rangsora
A „repülős kaja” kifejezés sokáig egyet jelentett a középszerűség szinonimájával,…
Tovább olvasom >Az első főzőcsatornánk
A hazai gasztronómia fejlődésében komoly közvetett szerepet játszottak a világ…
Tovább olvasom >Akit a szakma gőze megcsapott
A 2024. év egyik Gundel-díjazottja Rácz Mihály, a családi vállalkozásban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >