Bemutatták az első BalatonBort
Több mint húsz balatoni pincészet részvételével készült el a régió első közösségi bormárkája, a BalatonBor, amelynek első, 2015-ös évjáratát a budapesti Gourmet Fesztiválon mutatták be.
A Balaton régió vezető termelői először jelentek meg egységes arculattal és azonos címkével, amelyen csupán a termelő neve különbözteti meg a borokat. A BalatonBor mindegyik palackja az előre megadott kritériumrendszernek megfelelő stílusú, azaz a fajta legjavát és a termőhely egyediségét is szépen felmutató, a friss és fiatalos arculathoz illő olaszrizling – közölte az MTI-vel csütörtökön a Balatoni Kör.
A regionális szakmai szervezet hangsúlyozta, hogy az egyik legelterjedtebb hazai szőlőfajta új minőségi modelljét képviselik, noha az olaszrizling legkiválóbb tételei korábban is többnyire a Balatonról érkeztek.
A szervezők fontosnak tartják, hogy a legjobb európai sztenderdeket honosítsák meg az első régiós márka bevezetésével, ezért kezdettől a hazai bemutatókkal párhuzamosan külföldön is megjelennek. Berlinben például a magyar turisztikai képviselet külön kirakatot rendezett be erre a célra, és a legnagyobb német turisztikai vásáron is bemutatták a BalatonBort.
A koncepció kialakításában Kardos Gábor, a Balatoni Kör megszervezője, megvalósításában pedig Laposa Bence, a szervezet jelenlegi elnöke töltött be vezető szerepet, míg a szakmai hátteret adó minőségbiztosítási rendszer kialakításában és a borbírálat megszervezésében Kovács Tamás szerepe volt meghatározó, miként korábban a Csopaki Kódex kialakításában is.
Kardos Gábor a közleményben kiemelte: a borpiacon, a gasztronómiában és a turizmusban is elsősorban a régiók versenyeznek Európában, nagyon erős régiós márkák vannak jelen a világpiacon, így az első régiós bormárka modellértékű kezdeményezés lehet Magyarországon.
Laposa Bence azt hangsúlyozta, hogy a jövőben is bármelyik balatoni termelő készíthet BalatonBort, aki kész megfelelni a minőségi kritériumoknak, amivel termelői szövetségként a szőlő- és borágazat jövőjét is építik a régióban. „A BalatonBor tehát egyúttal innovatív fair trade termék is, melynek távlati célja a szőlő árszínvonalának javítása és munkahelyek teremtése a bor- és gasztroturizmus fellendítése révén” – idézi a közlemény a Baltoni Kör elnökét.
Az első évjárat borait a Gourmet Fesztiválon vasárnap estig, a BalatonBor standján lehet megkóstolni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Országos Étterem Hét: a cél a minőségi gasztronómia elérhetőbbé tétele
Az Országos Étterem Hét elsődleges célja, hogy kedvező áron mutassa…
Tovább olvasom >A séf legyen egyéniség!
A 2024. év egyik Gundel-díjazottja a csendes, szerény, ám annál…
Tovább olvasom >Rekordméretű standdal és látványkonyhával népszerűsítik a székely gasztronómiát Bukarestben
Rekordméretű standdal és látványkonyhával népszerűsítik a székely gasztronómiát Bukarestben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >