Görögöktől németekig: változtattak, hogy spóroljanak
Negyedévenként megkérdezi a Nielsen több mint ötven országban, köztük Magyarországon is a fogyasztókat, változtattak-e háztartásuk egy évvel korábbi költésein azért, hogy spóroljanak. Nálunk „igen”-nel mindig a megkérdezettek több mint kétharmada szokott válaszolni. Valamivel nagyobb arányban, mint az európai átlag.
Legutóbb, az idei harmadik negyedévben tíz magyar válaszadó közül nyolcan mondták, hogy változtattak, mert takarékoskodnak. Harmincegy vizsgált európai ország átlaga 60 százalék.
Földrészünkön legnagyobb arányban a görögök, portugálok, olaszok és írek adják ki másként a pénzüket, mint egy évvel ezelőtt. Mind a négy országban a válaszadók 80 százalékot meghaladó része nyilatkozott így. Legnagyobb a görögök aránya, 88 százalékkal.
Az érem másik oldala: legkevesebben, 30-40 százalék között a németek, osztrákok és norvégok változtattak háztartásuk kiadásain. Legkisebb a németek mutatója – 33 százalék.
Szintén állandósult a felmérés során a következő kérdés: „Az elmúlt év során, a mostani időszakhoz képest, a felsoroltak közül mit tett ön azért, hogy háztartása kiadásaiból megtakarítson?”
A változtató magyar megkérdezettek 70 százaléka olcsóbb élelmiszerre váltott. A felmérés néhány további eredményét táblázatunkban közöljük.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >