Görög uniós biztosjelölt: a közlekedés és a turizmus alapvető pillérei a fenntartható jólétnek és a versenyképességnek
Európának új tervre van szüksége a fenntartható jólét és versenyképesség érdekében, a közlekedés és a turizmus fejlesztése alapvető pillérek mindkettő eléréséhez – mondta Apósztolosz Dzidzikósztasz, az Európai Bizottság fenntartható közlekedésért és turizmusért felelős biztosjelöltje hétfőn Brüsszelben az Európai Parlament szakbizottsági meghallgatásán.
A görög biztosjelölt szerint konkrét átalakító intézkedésekre van szükség, amelyek a jövőbeli tiszta ipari megállapodásra épülnek. Úgy vélte, az autóipari ágazatra vonatkozó uniós ipari cselekvési terv kidolgozásakor a teljes értéklánc igényeit figyelembe kell venni a kritikus ellátási láncok biztosításától a megfizethetőségig, a tankolási és feltöltési infrastruktúrától az automatizálásig és az adatok teljes körű kiaknázásáig.
„Meg kell védeni minden közlekedési módhoz köthető iparágat, csökkentve a függőségeket, egyenlő versenyfeltételek megteremtésével és az éghajlati célkitűzések megvalósításával. Nemcsak az autóipar, hanem a tengeri közlekedés terén is, ahol újra kell éleszteni a történelmi európai ipart”
– húzta alá.
Felhívta a figyelmet, hogy a közlekedés az egyetlen olyan ágazat, amelynek kibocsátása 1990-hez képest tovább növekszik. „Ahhoz, hogy 2050-re elérjük az éghajlat-semlegességet, végre kell hajtani a már elfogadott jogszabályokat, ösztönözni kell a nulla kibocsátású autók és a tisztább nehézgépjárművek nagyobb mértékű használatát” – tette hozzá.
A biztosjelölt megválasztása esetén fel kívánja gyorsítani a vállalati járműflották kibocsátáscsökkentését, segítve a városokat a légszennyezés elleni küzdelemben, egyúttal megteremtve a használt autók piacát is a fogyasztók számára, és megfizethetőbbé téve a nulla kibocsátású autókat.
Dzidzikósztasz kiállt amellett az uniós terv mellett, miszerint 2035-ig fokozatosan be kell szüntetni a környezetszennyező autók értékesítését.
Rámutatott, hogy a nulla kibocsátás elérése a légi és a tengeri közlekedés esetében nehezebb lesz, ezért támogatni kell fenntartható üzemanyagok használatát. Hozzátette: az ágazat szén-dioxid-mentesítésének támogatása érdekében 2025-ben fenntartható közlekedési beruházási tervvel fog előállni.
Azt is elmondta, hogy a mandátuma során a transzeurópai közlekedési hálózat, a TEN-T befejezésére fog összpontosítani. A vasút a TEN-T központi eleme, az egyik legzöldebb közlekedési mód, vasúthálózat befejezése és a városok nagysebességű vasúttal való összekötése elsődleges prioritás – húzta alá.
Hozzátette, hogy a hálózat kiterjesztése segíti majd a jövőbeli uniós tagállamok, Ukrajna, Moldova, a Nyugat-Balkán egységes piacba való integrálását, és a periférián fekvő tagállamok számára is biztosítja az összeköttetést.
„A közlekedés kulcsszerepet játszik a biztonsági architektúránkban. Jó példa erre az EU-Ukrajna szolidaritási sávok és az Ukrajnával kötött közúti megállapodás. Meggyőződésem és elkötelezettségem, hogy az ukrán partnereinkkel való további együttműködés az EU és Ukrajna gazdaságának javára válik”
– fogalmazott a biztosjelölt.
Hangsúlyozta, hogy a komoly munkaerőhiány lassítja a növekedést a közlekedési ágazatban, ezért a szektor szakmáit vonzóbbá kell tenni a fiatalok számára. „Támogatni fogjuk a munkavállalók átképzését és képzését célzó jogszabályokat, és a Nők a közlekedésben uniós platformot, hogy a nőket és a fiatalokat arra ösztönözzük, hogy ezen ágazatokban keressenek munkát” – mondta.
Azt is kiemelte, hogy közlekedésnek mindenki számára megfizethetővé kell válnia az unió minden régiójában, különösen a vidéki területeken.
„Ajánlást fogok előterjeszteni a közlekedési szegénységről, annak biztosítása érdekében, hogy a közlekedésre rendelkezésre álló pénzeszközöket megfelelően költsék el”
– tette hozzá. A biztosjelölt közölte azt is, hogy 2025-ig egységes digitális foglalási és jegyértékesítési szabályozást fog előterjeszteni.
Az idegenforgalommal kapcsolatban Dzidzikósztasz felhívta a figyelmet, hogy Európa az első számú turisztikai célpont, ezért az ágazatnak a jövőben is virágoznia kell, ám hatékony módszereket kell bevezetni a
„kiegyensúlyozatlan turistaáramlások” kezelése érdekében. „Az összes érdekelt féllel folytatott konzultációt követően bemutatom a fenntartható turizmusra vonatkozó stratégiát, amely támogatja az ágazatot, miközben megőrzi a környezetet és a helyi közösségek jólétét”
– jelentette ki.
Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke szeptember közepén mutatta be a tagállamok által uniós biztosi pozícióra jelöltek névsorát. Az Európai Bizottság elnöke a meghallgatások eredményeinek figyelembevételével felállítja a biztosi testületet, majd az EP november második felében esedékes plenáris ülésének alkalmával bemutatja a leendő biztosokat és ismerteti a politikai prioritásokat. Az uniós parlament vonatkozó vitáját követően, várhatóan november 27-én az EP-képviselők szavaznak arról, hogy megadják-e az öt évre szóló mandátumot az új biztosi testületnek.
Kapcsolódó cikkeink
MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >MTÜ: Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
A felszolgálási díj maximum mértékét meghatározó, valamint a borravaló adómentességét…
Tovább olvasom >Nacsa Lőrinc: turisztikai rekordév lehet az idei Magyarországon
Turisztikai rekordév lehet az idei Magyarországon, amihez a vallási turizmus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >