A Google-t is megelőzte a Lego
2017 legerősebb márkája a Lego lett, legalábbis a Brand Finance listája alapján. A játékgyártó a Google-t, a Nike-t és a Ferrarit megelőzve lett a világ legjobbja – írja az mfor.hu.
A Brand Finance tanácsadó cég minden évben három kritérium mentén rangsorolja a cégeket, illetve azok brandjét. Az első szempont értékét a fogyasztói felmérésekből számolják, például olyan kérdések alapján, mint hogy mely brandet szeretik leginkább, mit szándékoznak megvenni a fogyasztók. A második kritériumként azt vizsgálják, hogy mennyi költött az adott cég brandjének marketingjére. Amely cég többet fordított rá, az előrébb kerül a listán mint az, amelyik kevesebbet. A harmadik meghatározó tényező pedig a vállalat üzleti marginja, nyeresége. Minél inkább képes prémium árazást érvényesíteni és ezen keresztül maximálni a nyereségét, annál jobban szerepel.
A végső lista kialakítása során a fogyasztói felmérések eredményét 50, míg a másik két tényezőt 25-25 százalékban veszik figyelembe a Brand Finance munkatársai, akik 2017-re a Legót hozták ki a világ legerősebb márkájaként. A dán cég 2015-ben már egyszer vezette ezt a listát, tavaly azonban átmenetileg a Disney leszorította a dobogó tetejéről, amit most sikerült visszahódítaniuk. Ráadásul nemrég jelent meg a The Lego Movie folytatása, így a Brand Finance szakértői szerint még tovább nőhet a Lego brandje.
A dán cég mögött idén a második helyre a Google futott be a legerősebb márkák listáján. Ráadásul a Mountain View-ban székelő keresőóriás vezetősége igen elégedett lehet az idei listákkal, hiszen nemrég a legértékesebb brand címét nyerték el megelőzve a nagy riválist, az Apple-t.
A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Nike került, míg a Ferrari negyedik lett. A további sorrend a TOP 10-ben: Visa, Disney, NBC, PwC, Johnson&Johnson és McKinsey&Company. (mfor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Csirkecomb sült krumplival LEGO módra – A nap videója
A homo ludens ebédje (vagy ebéd előttije…).
Tovább olvasom >Brand Finance: a török Migros Ticaret Európa legerősebb élelmiszer-kereskedelmi márkája
A Brand Finance és az ESM: European Supermarket Magazine Európa…
Tovább olvasom >Brand Finance: A kínai Yili a világ legértékesebb tejtermékmárkája
Immár ötödik egymást követő évben lett a kínai Yili a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Csökkent az ipari termelés Magyarországon: a német függés mérséklését sürgeti az NGM
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb, naptárhatástól megtisztított adatai szerint…
Tovább olvasom >NGM: Fogyasztóvédelmi Tanács ülés a fogyasztói jogok védelme és a hazai fogyasztóvédelmi intézményrendszer hatékonysága érdekében
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendezte meg az év…
Tovább olvasom >