A Google-lal szövetkezik a Wal-Mart
Összeállt az amerikai Wal-Mart áruházlánc a Google-lel egy olyan internetes bevásárlási lehetőség létrehozására, amely versenytársa lehet az ágazat koronázatlan királyának, az Amazonnak – olvasható a napi.hu-n.
Az amerikai Wal-Mart áruházlánc, amely meghódította a hagyományos kiskereskedelem piacát, a virtuális teret is el akarja foglalni. Az árbevétele alapján a világ legnagyobb vállalata (2016-ban 480 milliárd dollár, a magyar GDP közel négyszerese), amely világszinten 2,3 millió alkalmazottjával egyben a legnagyobb foglalkoztató is, betör az Amazon internetes áruház felségterületére – kezdi hírét a CNBC.
Miután a vállalat nem ért az internet technológiájához, összeállt a Google-lel, amelynek van tapasztalata az áruházláncok kiszolgálásában. Más cégek mellett a Targettel, a Costcóval, a Whole Foodsszal és a Kohl’sszal működik együtt. A Wal-Marttal kötött partnerség azonban ugrásszerű változást hoz a Google-nak is.
Először is a világ legnagyobb kiskereskedője az eddigieknél sokkal nagyobb árutömeget fog kínálni az internetes keresőcég Express platformján. Másodszor alkalmazni fogja a Google hangbemondásos rendelési rendszerét – amely az Amazon Alexa technológiájának ellenfele -, végül lehetővé teszi, hogy a rendszer hozzáférjen vásárlói Wal-Mart-kimutatásához.
Ez utóbbit a többi vállalat nem engedte meg, ám a segítségével lényegesen leegyszerűsödhet a vásárlás. Ha valaki például bemondta, hogy venni akar tíz deka vajat, akkor a rendszer elkezdte egymás után felajánlani az adatbázisában lévő termékeket, mindig visszakérdezve, hogy jó-e az utolsónak ajánlott áru.
A Wal-Mart esetén a tőle telhető legkedvesebb gépi hangon azt foga mondani, hogy az ügyfél korábbi vásárlásai alapján készült nyilvántartása szerint az illető legutóbb XY márkájú vajat vett egy dollár 50 centért. Jó lesz újra ez? Ha igen, máris léphetnek tovább a következő termékre.
Ráadásul a Google is beszáll a vásárlók csalogatásába: már a héten ingyenes házhoz szállítást ajánlanak azoknak, akik a kiskereskedők által megadott minimumnál nagyobb összegben rendeltek árut a Google Expressről. A Wal-Mart esetén 35 dollár (9100 forint) ez a küszöb.
Az Amazon előnye az áruházak virtuális térben folyó harcában, hogy integrált rendszerrel rendelkezik, míg a Google partnerekkel kénytelen összehangolni technológiáját. Az elmúlt időszak ennek ellenére arról szólt a kiskereskedelemben, hogy egymásra rálicitálva bombázták a vásárlókat az újításaikkal. A csata részeként az Amazon az utóbbi időben ingatlanportfólióját bővítette, míg a Wal-Mart internetes portálokat vett.
És mindez csak a kezdet – állítják az utóbbi cégnél. Ezt alátámaszthatja, hogy például elkezdtek tesztelni egy közös házhoz szállítási rendszert az Uberrel. Ahogy a taxizást felforgatta, úgy a megrendelt áruk fuvarozásában is új helyzetet teremthet a magánautósok bevonása. Ezt a kísérletet a héten terjesztették ki újabb amrikai városokra. (Komócsin Sándor, napi.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A Schwarz Csoport és a Google együttműködése új szintre emeli a kiberbiztonságot Európában
A Lidl és Kaufland márkákat birtokló Schwarz Csoport hosszú távú…
Tovább olvasom >Lendületvesztés itthon vs. szárnyaló Temu
A hazai e-kereskedelmi piac nem mutat jelentős növekedést, és ez…
Tovább olvasom >10 éves a Craft Conference: Budapestre érkezik a Google, a Spotify és az OpenAI is
Ami a technológiai innovációnak a CES, az a szoftverfejlesztésnek a Craft –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >