Gyártói márkák jó pozícióban

Szerző: Trademagazin Dátum: 2017. 03. 07. 09:49

Együttesen a majonéz, ketchup és mustár kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 19 milliárd forintot, 2015. december–2016. november között. Ez 4 százalékkal több, mint az előző hasonló időszak során. Kedvezőbb arány, mint a Nielsen által mért kilencven élelmiszer-kategória átlag 2 százalékos növekedése. Többek között ezt állapítja meg Kiskereskedelmi Indexünk.

Jelentősen, 43 százalékkal többet költöttek a vállalatok a három kategória televíziós reklámozására tavaly, mint egy évvel azelőtt. A Nielsen Közönségmérés Kft. által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve csaknem 6 milliárd forintot adtak ki, listaáron. Ennél azonban a valós költség lényegesen kisebb lehet, mivel a televíziós társaságok kedvezményeket adnak a hirdetőknek.

MAJONÉZ: Kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 8 milliárd forintot a legutóbbi kumulált év során. Értéket tekintve 6 százalékos, mennyiség szempontjából pedig 5 százalékos növekedést regisztráltunk, egyik tizenkét hónapos időszakról a másikra.

Az eladáshelyek súlyát tekintve, a 400 négyzetméternél nagyobb csatornák értékben mért piaci részesedése 73 százalékról 74-re nőtt. Míg 5-ről 6-ra emelkedett a legkisebb, 50 négyzetméteres és az alatti boltok részaránya
százalékban.

Javult a gyártói márkák pozíciója. Az értékben mért forgalomból ugyanis 72 százalékkal részesedtek múlt év első felében. Ez a mutató 1 százalékponttal nagyobb, mint tavalyelőtt.

KETCHUP: Értékesítéséből 6 milliárd forintnál nagyobb bevételhez jut a kiskereskedelem. Legutóbb december–november között 4 százalékkal emelkedett a boltok bevétele, az előző hasonló periódushoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve nem változott a forgalom.

A három kategória közül leginkább koncentrált a ketchup bolti eladása. A 400 négyzetméteres csatornák a teljes forgalom 75 százalékát tettéki ki a legutóbbi kumulált évben, 1 százalékponttal többet, mint azt közvetlenül megelőzően.

Itt a gyártói márkák részaránya jelentősen megnőtt. Tavaly január–június között 73 százalék jutott rájuk az értékben mért eladásokból, szemben a tavalyelőtti első félév 72 százalékával.

MUSTÁR: Éves piaca mintegy 4,5 milliárd forint a 2015. december–2016. novemberi adatok szerint. Mind érték, mind mennyiség szempontjából 1 százalékkal nőtt a bolti eladás, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.

Legkevésbé a mustár értékesítése koncentrált. A 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek 30 százalékkal részesedtek a bolti forgalomból a legutóbbi kumulált évben; ez 1 százalékponttal kevesebb, mint az előző hasonló periódus során. Ugyanekkora mértékben emelkedett a szupermarketet és diszkontot magában foglaló, 401–2500 négyzetméteres szegmens mutatója.

Stabil a gyártói márkák 75 százalékos mutatója a kiskereskedelem bevételéből a tavalyi és tavalyelőtti első hat hónap során.

Kapcsolódó cikkeink