Gyártói márkák jó pozícióban
Együttesen a majonéz, ketchup és mustár kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 19 milliárd forintot, 2015. december–2016. november között. Ez 4 százalékkal több, mint az előző hasonló időszak során. Kedvezőbb arány, mint a Nielsen által mért kilencven élelmiszer-kategória átlag 2 százalékos növekedése. Többek között ezt állapítja meg Kiskereskedelmi Indexünk.
Jelentősen, 43 százalékkal többet költöttek a vállalatok a három kategória televíziós reklámozására tavaly, mint egy évvel azelőtt. A Nielsen Közönségmérés Kft. által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve csaknem 6 milliárd forintot adtak ki, listaáron. Ennél azonban a valós költség lényegesen kisebb lehet, mivel a televíziós társaságok kedvezményeket adnak a hirdetőknek.
MAJONÉZ: Kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 8 milliárd forintot a legutóbbi kumulált év során. Értéket tekintve 6 százalékos, mennyiség szempontjából pedig 5 százalékos növekedést regisztráltunk, egyik tizenkét hónapos időszakról a másikra.
Az eladáshelyek súlyát tekintve, a 400 négyzetméternél nagyobb csatornák értékben mért piaci részesedése 73 százalékról 74-re nőtt. Míg 5-ről 6-ra emelkedett a legkisebb, 50 négyzetméteres és az alatti boltok részaránya
százalékban.
Javult a gyártói márkák pozíciója. Az értékben mért forgalomból ugyanis 72 százalékkal részesedtek múlt év első felében. Ez a mutató 1 százalékponttal nagyobb, mint tavalyelőtt.
KETCHUP: Értékesítéséből 6 milliárd forintnál nagyobb bevételhez jut a kiskereskedelem. Legutóbb december–november között 4 százalékkal emelkedett a boltok bevétele, az előző hasonló periódushoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve nem változott a forgalom.
A három kategória közül leginkább koncentrált a ketchup bolti eladása. A 400 négyzetméteres csatornák a teljes forgalom 75 százalékát tettéki ki a legutóbbi kumulált évben, 1 százalékponttal többet, mint azt közvetlenül megelőzően.
Itt a gyártói márkák részaránya jelentősen megnőtt. Tavaly január–június között 73 százalék jutott rájuk az értékben mért eladásokból, szemben a tavalyelőtti első félév 72 százalékával.
MUSTÁR: Éves piaca mintegy 4,5 milliárd forint a 2015. december–2016. novemberi adatok szerint. Mind érték, mind mennyiség szempontjából 1 százalékkal nőtt a bolti eladás, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.
Legkevésbé a mustár értékesítése koncentrált. A 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek 30 százalékkal részesedtek a bolti forgalomból a legutóbbi kumulált évben; ez 1 százalékponttal kevesebb, mint az előző hasonló periódus során. Ugyanekkora mértékben emelkedett a szupermarketet és diszkontot magában foglaló, 401–2500 négyzetméteres szegmens mutatója.
Stabil a gyártói márkák 75 százalékos mutatója a kiskereskedelem bevételéből a tavalyi és tavalyelőtti első hat hónap során.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >