Gombatermesztéssel a mellrák ellen
Iskolai gombatermesztő ládák kihelyezése, rózsaszín tálcás felhívás a rákszűrés fontosságára és hátrányos helyzetű családok támogatása – csupán néhány programelem Magyarország legnagyobb gombaipari vállalkozásától, a Bio-Fungi Kft-től. A társadalmi felelősségvállalási kezdeményezéseiért K&H családi vállalatok kiválósági díjat kapott cég a fentieken túl a vállalat környezetében élők egészségmegőrzésében is aktívan részt vesz, megmutatva, hogy mi mindenre képes a termesztett gomba.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképe szerint hazánkban 18-20 nagyobb és 300-400 kisebb gombatermesztőt tartanak nyilván, amelyek összesen mintegy 4500 főt foglalkoztatnak. Az ágazatban komoly gazdasági potenciál rejlik, hiszen a zöldség-gyümölcsök közül a gomba az egyik, amelyet Magyarország export színvonalon tud előállítani. A hazai gombatermesztés az elmúlt évtizedben dinamikus bővülésnek indult: a tíz évvel ezelőtti 18 ezer tonnás éves mennyiség 2016-ban már 30 ezer tonnára duzzadt, és az éves egy főre eső gombafogyasztás is lassú növekedésnek indult az elmúlt pár évben. Az ágazat további fejlődését olyan cégek határozhatják meg, mint a legmodernebb gombafarmmal rendelkező, családi tulajdonú Bio-Fungi Kft., Magyarország egyik vezető gombaipari vállalkozása. A vállalat szerint a sikeres cégeknek nemcsak a közvetlen, de a távolabbi közösségek és a környezet igényeire is tekintettel kell lennie, ezért a vállalat számára kiemelkedően fontos a társadalmi felelősségvállalás.
„Meggyőződésünk, hogy a folyamatosan változó világban törekednünk kell a legújabb trendek és a klasszikus, családi cégekre jellemző tradicionális értékek ötvözésére. Ezt a szemléletet követve társadalmi felelősségvállalási stratégiánkat 4 pillér köré építettük” – mondta el Mutsy Árpád, a Bio-Fungi Kft. igazgatója. „Aktívan részt kívánunk venni a fiatal generáció nevelésében, ezért indítottuk el IskolaGomba Programunkat, amelynek keretében gombatermesztő ládákkal látjuk el az iskolákat. Így játékos formában ismerkedhetnek meg a diákok a különböző gombafajokkal, elősegítve azt, hogy ne idegenkedjenek ettől a rendkívül egészséges ételtől. A fiatalok mellett a felnőtteket is igyekszünk megszólítani: GoPink kampányunkkal a mellrák veszélyeire, a rendszeres rákszűrés és önvizsgálat fontosságára kívánjuk felhívni a figyelmet, ezért minden év októberében – a mellrák hónapjában – rózsaszín tálcákban szállítjuk termékeinket az áruházakba, a befolyt összeg egy részéből pedig támogatjuk a mellrák elleni küzdelmet” – mondta el Mutsy Árpád.
A vállalat évek óta támogatja termékeivel a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet, a Bátor Tábort és hazai szeretetszolgálatokat is, rajtuk keresztül pedig a hátrányos helyzetű családokat is. Mindemellett a cég telephelyének környezetében a helyi közösségek egészségmegőrzésében is részt vesz termékfelajánlásokkal és receptgyűjtemények kihelyezésével.
„Meglátásunk szerint a családi tulajdonú vállalatok – felépítésükből és szemléletmódjukból adódóan – érzékenyen reagálnak a közvetlen környezetükben jelentkező igényekre és változásokra, így előszeretettel vesznek részt a helyi közösségek támogatásában. Vezető pénzügyi intézetként mi is abban hiszünk, hogy ügyfeleink okos döntéseinek elősegítésén túl, felelősek vagyunk azért a társadalomért és környezetért, amelyben dolgozunk, élünk. Mindezekért tartottuk fontosnak, hogy ebben a kategóriában is meghirdessük a K&H családi vállalatok kiválósági díjat, példát állítva ezzel a többi családi cég vagy akár az egész vállalati szektor számára. Hiszen ezeket az ötleteket, programokat igazán érdemes megismerni – és akár tovább gondolni” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője.
Kapcsolódó cikkeink
Együttműködési megállapodást kötött a NAK és a MATE
Együttműködési megállapodást kötött a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar…
Tovább olvasom >A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara tagdíjkedvezményt nyújt mintegy 300 ezer tagjának
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos küldöttgyűlésének egyhangú döntése értelmében…
Tovább olvasom >Derűre ború?
A legnagyobb hazai cégek gazdasági kilátásait és várakozásait vizsgáló K&H…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >