Gluténmentes termékeket fejleszt a SPAR
Hosszú távra tervezi az együttműködését a Lisztérzékenyek Érdekképviseletének Országos Egyesülete (LÉOE) és a SPAR Magyarország, melynek keretében hazai előállítású, megbízható és ellenőrzött gluténmentes termékekkel bővül a SPAR saját márkás kínálata.
Több tízezer magyarországi gluténérzékeny és családja életét teszi könnyebbé a Lisztérzékenyek Érdekképviseletének Országos Egyesülete és a SPAR kezdeményezése, amelynek köszönhetően a hazai fejlesztésű gluténmentes SPAR termékeken is megjelenik a nemzetközi, jól ismert védjegy, az áthúzott gabona szimbólum. Ez a védjegy a mellette megjelenő egyedi regisztrációs számmal együtt jelenti azt, hogy ezek a termékek ellenőrzöttek, megfelelnek az érvényes jogszabályoknak és az AOECS Szabványának, azaz az Európai Coeliakiás Egyesületek Szövetsége által kidolgozott szigorú követelményeknek.
A nemzetközi fejlesztésű SPAR free from termékcsalád a gluténmentes kategóriában már jó ideje rendelkezik ilyen regisztrációs számmal. Most a magyarországi előállítású élelmiszerek kapcsán – a LÉOE-vel megkötött licencszerződésnek köszönhetően – nyílt meg a lehetőség arra, hogy a SPAR a hazai gyártókkal is fejleszthessen biztonságos és ellenőrzött gluténmentes saját márkákat.
A probléma jelentőségét jelzi, hogy világszerte legalább 70 millió embert érint a glutén- vagy lisztérzékenység. Magyarországon a lakosság 1-2 százalékát érintheti a coeliakia, vagyis minden ötvenedik ember lisztérzékeny, még akkor is, ha nem tud róla. Az autoimmun betegséget a kalászos gabonafélékben található fehérje, a glutén váltja ki a genetikailag érintett emberekben. A változatos tünetekkel, bármely életkorban jelentkező betegség nem gyógyítható, de a szigorú és élethosszig tartó gluténmentes étrenddel a tünetek mérsékelhetőek, vagy megszüntethetőek.
„A SPAR a legszélesebb fogyasztói igényeknek megfelelő, minőségi élelmiszerek fejlesztése és kereskedelme mellett kötelezte el magát. Az új saját márkás gluténmentes termékeink is úgy teszik egyszerűbbé a lisztérzékeny vásárlóink mindennapjait, hogy kedvező ár-érték aránnyal rendelkeznek, miközben garantáltan biztonságosak” – hangsúlyozta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A SPAR saját márkás termékei jelentős szerepet töltenek be a vállalat életében. Töretlen népszerűségük annak köszönhető, hogy a kedvezőbb ár a megszokott SPAR-minőséggel társul. Az áruházlánc mintegy 2700 saját márkás terméket tart a kínálatában, több mint húszféle márkanév alatt. Az 10. jubileumát ünneplő S-Budget termékek a kedvező árukkal, a SPAR márkatermékek bő választékukkal, a SPAR Natur*pur, a SPAR free from vagy a SPAR Vital termékek pedig speciális tulajdonságaikkal – bio minőség, glutén- vagy laktózmentesség, egészségtudatos összetétel – igyekeznek megfelelni a vásárlói elvárásoknak.
Kapcsolódó cikkeink
Közel húsz év után visszatért a SPAR Finnországba
Közel két évtizedes szünetet követően a SPAR ismét megjelent Finnországban…
Tovább olvasom >Lángostésztával és halas menükkel tarolt a SPAR – ilyen termékinnovációkat díjaztak 2025-ben
Két újabb szakmai díjjal tüntették ki a SPAR-t nemrég. Az…
Tovább olvasom >Liszt, tojás… és egy csipetnyi kreativitás
Egyediségre, különbözőségre, ötletekre van szükségük a tésztamárkáknak, hogy az elkerülhetetlen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az OTP Travel második alkalommal kapta meg a Travelife Partner minősítést
Az OTP Travel ismét elnyerte a Travelife Partner szintű nemzetközi…
Tovább olvasom >Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >