Gluténmentes termékeket fejleszt a SPAR
Hosszú távra tervezi az együttműködését a Lisztérzékenyek Érdekképviseletének Országos Egyesülete (LÉOE) és a SPAR Magyarország, melynek keretében hazai előállítású, megbízható és ellenőrzött gluténmentes termékekkel bővül a SPAR saját márkás kínálata.
Több tízezer magyarországi gluténérzékeny és családja életét teszi könnyebbé a Lisztérzékenyek Érdekképviseletének Országos Egyesülete és a SPAR kezdeményezése, amelynek köszönhetően a hazai fejlesztésű gluténmentes SPAR termékeken is megjelenik a nemzetközi, jól ismert védjegy, az áthúzott gabona szimbólum. Ez a védjegy a mellette megjelenő egyedi regisztrációs számmal együtt jelenti azt, hogy ezek a termékek ellenőrzöttek, megfelelnek az érvényes jogszabályoknak és az AOECS Szabványának, azaz az Európai Coeliakiás Egyesületek Szövetsége által kidolgozott szigorú követelményeknek.
A nemzetközi fejlesztésű SPAR free from termékcsalád a gluténmentes kategóriában már jó ideje rendelkezik ilyen regisztrációs számmal. Most a magyarországi előállítású élelmiszerek kapcsán – a LÉOE-vel megkötött licencszerződésnek köszönhetően – nyílt meg a lehetőség arra, hogy a SPAR a hazai gyártókkal is fejleszthessen biztonságos és ellenőrzött gluténmentes saját márkákat.
A probléma jelentőségét jelzi, hogy világszerte legalább 70 millió embert érint a glutén- vagy lisztérzékenység. Magyarországon a lakosság 1-2 százalékát érintheti a coeliakia, vagyis minden ötvenedik ember lisztérzékeny, még akkor is, ha nem tud róla. Az autoimmun betegséget a kalászos gabonafélékben található fehérje, a glutén váltja ki a genetikailag érintett emberekben. A változatos tünetekkel, bármely életkorban jelentkező betegség nem gyógyítható, de a szigorú és élethosszig tartó gluténmentes étrenddel a tünetek mérsékelhetőek, vagy megszüntethetőek.
„A SPAR a legszélesebb fogyasztói igényeknek megfelelő, minőségi élelmiszerek fejlesztése és kereskedelme mellett kötelezte el magát. Az új saját márkás gluténmentes termékeink is úgy teszik egyszerűbbé a lisztérzékeny vásárlóink mindennapjait, hogy kedvező ár-érték aránnyal rendelkeznek, miközben garantáltan biztonságosak” – hangsúlyozta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A SPAR saját márkás termékei jelentős szerepet töltenek be a vállalat életében. Töretlen népszerűségük annak köszönhető, hogy a kedvezőbb ár a megszokott SPAR-minőséggel társul. Az áruházlánc mintegy 2700 saját márkás terméket tart a kínálatában, több mint húszféle márkanév alatt. Az 10. jubileumát ünneplő S-Budget termékek a kedvező árukkal, a SPAR márkatermékek bő választékukkal, a SPAR Natur*pur, a SPAR free from vagy a SPAR Vital termékek pedig speciális tulajdonságaikkal – bio minőség, glutén- vagy laktózmentesség, egészségtudatos összetétel – igyekeznek megfelelni a vásárlói elvárásoknak.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 223 tonna élelmiszerrel segít nehéz sorsú embereknek az idei Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő akció
Több mint 26 ezer csomag jut nehéz sorsú emberekhez karácsony…
Tovább olvasom >Nagynevű borszakértő a SPAR-nál
A SPAR Magyarország termékpalettáján kiemelt helyet kapnak a hazai pincészetek,…
Tovább olvasom >Menteshelyek ez év kedvenc helyei
Idén harmadik alkalommal került meghirdetésre a Menteshelyek kedvenc helyei verseny. Egyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Már itthon is elérhető Dirk Rossmann önéletrajzi írása
A klímakatasztrófával foglalkozó oköthrillerei után megjelent magyarul Dirk Rossmann, a…
Tovább olvasom >