Globalizálódik a kiskereskedelem
A Consumer Goods Forum és a Planet Retail tanulmánya szerint a kiskereskedelmi láncok még soha ilyen tempóban nem terjeszkedtek világszerte.
Elemzésükből kiderül, hogy a 100 legnagyobb kiskereskedelmi lánc jelenleg több országban van jelen, mint valaha. 2015-ben ezek a vállalatok 27 új piacra léptek be. Összehasonlításképpen 2014-ben mindössze 17 országban nyitottak a cégek új üzleteket. Jelenleg a legnépszerűbb régiók Afrika és a Közel-Kelet, ezeken a területeken a legjobb eredményt a SPAR és Circle K érte el.
A tanulmány arra is rámutat, hogy az egyes cégek készek együttműködni annak érdekében, hogy a terjeszkedéssel járó kockázatokat csökkentsék. Jó példa erre a Tesco, illetve az El Corte Ingles együttműködése a sajátmárkás termékek nagybani értékesítésére olyan piacokon, ahol a Tesco nincs jelen. A kutatásból továbbá érdemes kiemelni, hogy a vállalatok inkább régiókra, és azokon belül a teljes lefedettségre törekszenek, mintsem a globális terjeszkedésre. Erre tipikus példa, hogy Tesco, vagy a Casino, bár kiléptek néhány ázsiai ország piacáról, de Közép-Európában és Latin-Amerikában tovább erősítették pozíciójukat.
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: 100 ezer termékkel a menstruációs szegénység ellen
Közel 100 000 termék, összesen 3 000 000 forint támogatás…
Tovább olvasom >4,8%-kal kevesebb energiafogyasztás, 90% hazai forrás az élelmiszereknél – a SPAR új fenntarthatósági mérlege
A SPAR Magyarország 2024-ben is jelentős előrelépéseket tett a fenntartható…
Tovább olvasom >Már online orvosok is vigyáznak a tescósokra
Júniusban tovább bővítette dolgozói juttatási csomagját a Tesco. A nyár…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erőteljes növekedés előtt a növényi alapú étrend-kiegészítők piaca
A növényi alapú étrend-kiegészítők globális piaca a 2025-ös 27,52 milliárd…
Tovább olvasom >Saját marhahúsüzemet nyitott a Walmart az USA-ban
A Walmart megnyitotta első, teljesen saját tulajdonú és üzemeltetésű marhahús-feldolgozó…
Tovább olvasom >17 millió dolláros beruházással erősít Houstonban az Anheuser-Busch
Az Anheuser-Busch újabb 17 millió dollárt fordít houstoni sörgyárára, ezzel…
Tovább olvasom >