Globalizálódik a kiskereskedelem
A Consumer Goods Forum és a Planet Retail tanulmánya szerint a kiskereskedelmi láncok még soha ilyen tempóban nem terjeszkedtek világszerte.
Elemzésükből kiderül, hogy a 100 legnagyobb kiskereskedelmi lánc jelenleg több országban van jelen, mint valaha. 2015-ben ezek a vállalatok 27 új piacra léptek be. Összehasonlításképpen 2014-ben mindössze 17 országban nyitottak a cégek új üzleteket. Jelenleg a legnépszerűbb régiók Afrika és a Közel-Kelet, ezeken a területeken a legjobb eredményt a SPAR és Circle K érte el.
A tanulmány arra is rámutat, hogy az egyes cégek készek együttműködni annak érdekében, hogy a terjeszkedéssel járó kockázatokat csökkentsék. Jó példa erre a Tesco, illetve az El Corte Ingles együttműködése a sajátmárkás termékek nagybani értékesítésére olyan piacokon, ahol a Tesco nincs jelen. A kutatásból továbbá érdemes kiemelni, hogy a vállalatok inkább régiókra, és azokon belül a teljes lefedettségre törekszenek, mintsem a globális terjeszkedésre. Erre tipikus példa, hogy Tesco, vagy a Casino, bár kiléptek néhány ázsiai ország piacáról, de Közép-Európában és Latin-Amerikában tovább erősítették pozíciójukat.
Kapcsolódó cikkeink
Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >Egyre több a hazai saját márkás termék a nemzetközi SPAR polcokon
2023-hoz képest ötször több, összesen 3,3 ezer tonna terméket exportált…
Tovább olvasom >Közel 5%-os forgalombővülést ért el tavaly a SPAR Magyarország
Összesen 1111,6 milliárd forint forgalmat ért el 2024-ben a SPAR…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >