Globalizálódik a kiskereskedelem
A Consumer Goods Forum és a Planet Retail tanulmánya szerint a kiskereskedelmi láncok még soha ilyen tempóban nem terjeszkedtek világszerte.
Elemzésükből kiderül, hogy a 100 legnagyobb kiskereskedelmi lánc jelenleg több országban van jelen, mint valaha. 2015-ben ezek a vállalatok 27 új piacra léptek be. Összehasonlításképpen 2014-ben mindössze 17 országban nyitottak a cégek új üzleteket. Jelenleg a legnépszerűbb régiók Afrika és a Közel-Kelet, ezeken a területeken a legjobb eredményt a SPAR és Circle K érte el.
A tanulmány arra is rámutat, hogy az egyes cégek készek együttműködni annak érdekében, hogy a terjeszkedéssel járó kockázatokat csökkentsék. Jó példa erre a Tesco, illetve az El Corte Ingles együttműködése a sajátmárkás termékek nagybani értékesítésére olyan piacokon, ahol a Tesco nincs jelen. A kutatásból továbbá érdemes kiemelni, hogy a vállalatok inkább régiókra, és azokon belül a teljes lefedettségre törekszenek, mintsem a globális terjeszkedésre. Erre tipikus példa, hogy Tesco, vagy a Casino, bár kiléptek néhány ázsiai ország piacáról, de Közép-Európában és Latin-Amerikában tovább erősítették pozíciójukat.
Kapcsolódó cikkeink
Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >Hatékonyabb működésre álltak át a SPAR élelmiszer-termelő üzemei
Összesen több mint 18,1 milliárd forintot fordított a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Új típusú eladáshelyi hirdetőeszközt vezet be Magyarországon a Tesco
A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >