Globális trend a belföldi turizmus felfutása
A turisztikai iparág szereplői világszerte belátták: a hazai vendég sok szempontból az első számú vendég. Könnyebb megszólítani, mozgósítani, mint a távolról érkezőket, emellett nagyobb eséllyel válik visszatérő kuncsafttá.
Idén az év első négy hónapjában nőtt a belföldi turizmus az előző év azonos időszakához képest, mint ahogy a külföldről beutazók aránya is – mutatják a KSH adatai.
A belföldi turizmus fellendülése áldásos hatással van a gazdaságra is, ennek köszönhető, hogy több európai ország indít akciókat a népszerűsítésére. Portugáliában a „Mozdulj ki – itt bent!” szlogennel kampányol az idegenforgalmi hivatal, de Nagy-Britanniában is határokon belül marasztalják az embereket. Ugyanakkor a spanyol, görög és olasz nyaralóhelyeken mintegy öt százalékkal esett vissza a vendéglétszám.
A vendégcsábítás számos eszköze közül most minden eddiginél erősebb az alacsony árszínvonal. A szállásadók többségének emiatt komoly jövedelmezőségi problémákkal kell szembenéznie. Az árcsökkenésnek következményeképpen az ötcsillagos hotelek négycsillagos áron kínálják szolgáltatásaikat, és így megszerzik a korábban eggyel alacsonyabb kategóriájú szállodát választó vendégeket. A tendencia végkifejlete, hogy a legalacsonyabb kategóriájú szállók maradnak nagyobb részben vendég nélkül.
Az időjárási viszonyok az irányok változásához is nagyban hozzájárulnak. A korábban jelentős mértékben a horgászturizmusra építő Tisza-tó környékén például hatalmas visszaesést okozott, hogy a sok eső miatt a gátakra nem lehetett rálépni, az árvíz pedig a vezető célpontok közé sorolt Tokajtól és környékétől is eltántorította az oda utazni szándékozókat. Természetesen az esős, hűvös nyár a balatoni szezonnak sem kedvez, ott azonban kihasználják a rossz időt is. A szeles, hűvösebb idő előnyös a szörfözés és a vitorlázás szerelmeseinek, amit, úgy tűnik, sikeresen használnak ki a Balaton környéki vállalkozások.
Az árérzékenység ellenére elengedhetetlen a minőség fenntartása – hangsúlyozza Kovacsics Imre, a Nemzeti Fürdőszövetség elnöke. A belföldi turizmus élénkülése ugyanis csak részben a válság következménye, szerepe van benne a minőségi turisztikai kínálat kialakulásának is. A hely által kínált programok, események jellege is fontos elem az úti cél megválasztásában – írja a piacesprofit.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >