Globális partner a Coca-Cola a folyóvizek és óceánok megtisztításában
A The Coca-Cola Company első globális partnerként csatlakozott a természetes vizek tisztaságát óvó nonprofit szervezet, a The Ocean Cleanup folyóvíz-programjához.
A partneri megállapodás keretében a rotterdami székhelyű alapítvánnyal közösen olyan tisztítórendszerek kiépítését vállalják, amelyek felfogják az úszó hulladékot a folyókban még azelőtt, hogy azok beleömlenének a tengerekbe. A következő másfél évben világszerte tizenöt folyón telepítenek hulladékgyűjtő rendszereket, köztük a The Ocean Cleanup InterceptorTM nevű, félig önműködő, napenergiával hajtott folyamtisztító megoldásait. A kezdeményezés célja továbbá mind az ipar, mind az egyének mozgósítása és bevonása a műanyagszennyezés kezelésébe, a világ óceánjaiba kerülő hulladék felszámolásába és a teljes ökoszisztéma, a növény- és állatfajok, valamint a vízkészlet megóvásába.
A Coca-Cola Magyarország évek óta együttműködik a PET Kupa szervezőivel, az Ocean Cleanup program tanulságai a globális tudásmegosztás során hazánkban is hasznosulhatnak a Tisza további megtisztítása érdekében. //
Kapcsolódó cikkeink
Ismét rekorddal ért véget az V. Bodrogi-XII. Tiszai PET Kupa
Rekordmennyiségű hulladékot gyűjtöttek a PET Kupa résztvevői: 175 tonna szemét…
Tovább olvasom >Nébih: javuló eredmények a Tisza-tavi nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzésen
Június utolsó hetében a Tiszta-tónál működő vendéglátóhelyeket ellenőrizte a Nemzeti…
Tovább olvasom >Több rekord is megdőlt az V. Tisza-tavi PET Kupán
Június 27-30. között rendezte meg a PET Kupa Egyesület az…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >