Globális kiskereskedelmi fesztivállal ünnepel az idén 60 éves EuroShop

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 09. 17. 09:17
🎧 Hallgasd a cikket:

2026-ban különleges mérföldkőhöz érkezik a világ egyik vezető kiskereskedelmi szakvására: 60. évfordulóját ünnepli a EuroShop. Az esemény február 22–26. között globális fesztivállá alakul Düsseldorfban, ahol több mint 1900 kiállító és 60 ország képviselői mutatják be, milyen is lesz a jövő kereskedelme.

A EuroShop 1966. június 11-én nyitotta meg kapuit először/Fotó: Messe Düsseldorf

A EuroShop 1966-ban indult útjára, amikor 11 ország 330 kiállítója mutatta be első alkalommal termékeit az esemény több mint 30000 látogatójának. Akkor még főként üzletberendezések, hűtőpultok és kasszarendszerek szerepeltek a kínálatban, ám azóta a vásár a kiskereskedelem innovációs központjává nőtte ki magát. A kezdeti szkepticizmust gyorsan felváltotta a nemzetközi elismertség: már 1968-ban „nemzetközi rangjáról” írt a sajtó.

Az elmúlt hat évtizedben a EuroShop mindig hűen tükrözte a kereskedelem átalakulását: az önkiszolgáló boltok térnyerésétől a digitális fizetésig, a fenntarthatóságtól az érzelmes vásárlói élményekig. A 90-es évektől kezdve a boltok márkák színterévé váltak, a 2000-es évektől pedig az e-kereskedelem, az RFID és mobilfizetés került fókuszba. A 2010-es években az omnichannel és a környezettudatosság dominált, míg a 2020-as évek a COVID kihívásai ellenére is az innovációról szólnak.

A jubileumi esemény nemcsak kiállítás lesz: hét színpad, különleges zónák – mint például a Designers’ Village és az új VM Experience –, valamint vezetett túrák és üzletlátogatások várják az érdeklődőket. A co-working terek és a mobil happy hour események a szakmai kapcsolatok építésére adnak lehetőséget.

A EuroShop ma már nem csupán vásár, hanem inspirációs forrás, innovációs platform és nemzetközi közösség. A 60. évforduló méltó ünnepe lesz annak a bátor víziónak, amely hat évtizede indult el Düsseldorfban.

Kapcsolódó cikkeink