Globális élelmiszerkereskedőkkel együttműködve indít a Tesco kiskereskedelmi innovációs kockázati alapot
Egyike lett a Tesco annak az öt vezető globális élelmiszer-kiskereskedőnek, amelyek úttörő együttműködésen alapuló kockázati alapot hoztak létre a kiskereskedelmi innováció felgyorsítása érdekében.
A W23 Global kockázati alap, amelyet a Tesco, az Ahold Delhaize, a Woolworths Group, az Empire Company Limited/Sobeys és a Shoprite egyenlő arányban finanszíroz, olyan innovatív start-up és scale-up vállalkozásokba kíván befektetni, amelyek a technológia alkalmazásával fokozzák a vásárlói élményt az üzletben és az interneten.
Az együttműködés emellett az élelmiszeripari értékláncban a termelékenység növelésére és az ágazat fenntarthatósági kihívásainak kezelésére törekszik, a mezőgazdaságban a biológiai sokszínűségtől a fenntartható csomagolásig.
A befektetési bizottságban az egyes globális élelmiszeripari partnerek vezérigazgatói kapnak helyet, a Tesco öt év alatt 19,8 millió fonttal (25 millió dollárral) járul hozzá a projekthez.
Ingrid Maes, a W23 Global vezérigazgatója és befektetési igazgatója elmondta:
– Egy olyan időszakban, amikor a kiskereskedelmet és az értékláncokat az egész gazdaságban az innováció formálja át, célunk, hogy befektetőinknek egyedülálló hozzáférést biztosítsunk az transzformatív hatású élelmiszeripari és fenntarthatósági innovációkhoz világszerte.
Hozzátette, hogy a kockázati alap a befektetőkkel együttműködve
– azonosítani fogja a közös, megoldatlan kihívásokat csakúgy, mint az új megoldások kidolgozásához legmegfelelőbb helyzetben lévő vállalkozókat.
– A célunk az, hogy portfólióvállalatainknak gyorsabb utat kínáljunk a globális méretűvé váláshoz anélkül, hogy egyetlen stratégiai befektetőhöz kötődő kockázati alapnak lennének kitéve. Mivel befektetési bizottságunkban a világ öt vezető élelmiszeripari vállalatának vezérigazgatója ül, és hozzáférésünk van szélesebb ökoszisztémáikhoz, alapítóink képesek gyorsan tesztelni és fejleszteni ötleteiket a kiskereskedők igényeinek gyorsabb megértése alapján.”
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Újabb közel 60 milliót fordíthatnak helyi szervezetek fiatalok közösségi programjaira a Tesco pályázati programjával
Április 7-én elstartolt a Tesco közösségi pályázati programjának második fordulója,…
Tovább olvasom >Szalagcsiszolót Clubcarddal 40% kedvezménnyel Szép-kártyára?
Április 1-től már a Tescónál is lehet SZÉP-kártyával fizetni a…
Tovább olvasom >600 ezer darab terméket mozgatnak naponta a Tesco új logisztikai központjában közel 200 áruház 24 órán belüli ellátására
Márciustól teljes kapacitással üzemel a Tesco tavaly novemberben átadott logisztikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >