Globális élelmiszerkereskedőkkel együttműködve indít a Tesco kiskereskedelmi innovációs kockázati alapot
Egyike lett a Tesco annak az öt vezető globális élelmiszer-kiskereskedőnek, amelyek úttörő együttműködésen alapuló kockázati alapot hoztak létre a kiskereskedelmi innováció felgyorsítása érdekében.
A W23 Global kockázati alap, amelyet a Tesco, az Ahold Delhaize, a Woolworths Group, az Empire Company Limited/Sobeys és a Shoprite egyenlő arányban finanszíroz, olyan innovatív start-up és scale-up vállalkozásokba kíván befektetni, amelyek a technológia alkalmazásával fokozzák a vásárlói élményt az üzletben és az interneten.
Az együttműködés emellett az élelmiszeripari értékláncban a termelékenység növelésére és az ágazat fenntarthatósági kihívásainak kezelésére törekszik, a mezőgazdaságban a biológiai sokszínűségtől a fenntartható csomagolásig.
A befektetési bizottságban az egyes globális élelmiszeripari partnerek vezérigazgatói kapnak helyet, a Tesco öt év alatt 19,8 millió fonttal (25 millió dollárral) járul hozzá a projekthez.
Ingrid Maes, a W23 Global vezérigazgatója és befektetési igazgatója elmondta:
– Egy olyan időszakban, amikor a kiskereskedelmet és az értékláncokat az egész gazdaságban az innováció formálja át, célunk, hogy befektetőinknek egyedülálló hozzáférést biztosítsunk az transzformatív hatású élelmiszeripari és fenntarthatósági innovációkhoz világszerte.
Hozzátette, hogy a kockázati alap a befektetőkkel együttműködve
– azonosítani fogja a közös, megoldatlan kihívásokat csakúgy, mint az új megoldások kidolgozásához legmegfelelőbb helyzetben lévő vállalkozókat.
– A célunk az, hogy portfólióvállalatainknak gyorsabb utat kínáljunk a globális méretűvé váláshoz anélkül, hogy egyetlen stratégiai befektetőhöz kötődő kockázati alapnak lennének kitéve. Mivel befektetési bizottságunkban a világ öt vezető élelmiszeripari vállalatának vezérigazgatója ül, és hozzáférésünk van szélesebb ökoszisztémáikhoz, alapítóink képesek gyorsan tesztelni és fejleszteni ötleteiket a kiskereskedők igényeinek gyorsabb megértése alapján.”
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Rekordot döntött a Tesco kuponkampánya – több ezer gyermeknek nyújt kapaszkodót az adomány
52 millió forint gyűlt össze a Tesco áruházakban értékesített adománykuponokból…
Tovább olvasom >Milliószámra viszik a jégkrémet a Tescókból
Több millió darab jégkrémet vásárolnak a magyarok a nyári szezonban…
Tovább olvasom >A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marad 2026-ra is a kiskereskedelmi különadó
A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság követeli az árréscsökkentés eltörlését
Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen az élelmiszerekre,…
Tovább olvasom >Veszélyben a Mohu palackvisszaváltási szerepe egy új uniós rendelet miatt
Egy új európai uniós rendelet értelmében 2029-től kizárólag nonprofit szervezetek…
Tovább olvasom >