Globális élelmiszerkereskedőkkel együttműködve indít a Tesco kiskereskedelmi innovációs kockázati alapot
Egyike lett a Tesco annak az öt vezető globális élelmiszer-kiskereskedőnek, amelyek úttörő együttműködésen alapuló kockázati alapot hoztak létre a kiskereskedelmi innováció felgyorsítása érdekében.
A W23 Global kockázati alap, amelyet a Tesco, az Ahold Delhaize, a Woolworths Group, az Empire Company Limited/Sobeys és a Shoprite egyenlő arányban finanszíroz, olyan innovatív start-up és scale-up vállalkozásokba kíván befektetni, amelyek a technológia alkalmazásával fokozzák a vásárlói élményt az üzletben és az interneten.
Az együttműködés emellett az élelmiszeripari értékláncban a termelékenység növelésére és az ágazat fenntarthatósági kihívásainak kezelésére törekszik, a mezőgazdaságban a biológiai sokszínűségtől a fenntartható csomagolásig.
A befektetési bizottságban az egyes globális élelmiszeripari partnerek vezérigazgatói kapnak helyet, a Tesco öt év alatt 19,8 millió fonttal (25 millió dollárral) járul hozzá a projekthez.
Ingrid Maes, a W23 Global vezérigazgatója és befektetési igazgatója elmondta:
– Egy olyan időszakban, amikor a kiskereskedelmet és az értékláncokat az egész gazdaságban az innováció formálja át, célunk, hogy befektetőinknek egyedülálló hozzáférést biztosítsunk az transzformatív hatású élelmiszeripari és fenntarthatósági innovációkhoz világszerte.
Hozzátette, hogy a kockázati alap a befektetőkkel együttműködve
– azonosítani fogja a közös, megoldatlan kihívásokat csakúgy, mint az új megoldások kidolgozásához legmegfelelőbb helyzetben lévő vállalkozókat.
– A célunk az, hogy portfólióvállalatainknak gyorsabb utat kínáljunk a globális méretűvé váláshoz anélkül, hogy egyetlen stratégiai befektetőhöz kötődő kockázati alapnak lennének kitéve. Mivel befektetési bizottságunkban a világ öt vezető élelmiszeripari vállalatának vezérigazgatója ül, és hozzáférésünk van szélesebb ökoszisztémáikhoz, alapítóink képesek gyorsan tesztelni és fejleszteni ötleteiket a kiskereskedők igényeinek gyorsabb megértése alapján.”
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >2,3 millió szavazat juttatta célba a Tesco újonnan startolt, 57 millió forintos programját
Több mint 2,3 millió voksot adtak le a Tesco vásárlói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >