Globális élelmiszerkereskedőkkel együttműködve indít a Tesco kiskereskedelmi innovációs kockázati alapot

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 04. 10. 09:04

Egyike lett a Tesco annak az öt vezető globális élelmiszer-kiskereskedőnek, amelyek úttörő együttműködésen alapuló kockázati alapot hoztak létre a kiskereskedelmi innováció felgyorsítása érdekében.

A W23 Global kockázati alap, amelyet a Tesco, az Ahold Delhaize, a Woolworths Group, az Empire Company Limited/Sobeys és a Shoprite egyenlő arányban finanszíroz, olyan innovatív start-up és scale-up vállalkozásokba kíván befektetni, amelyek a technológia alkalmazásával fokozzák a vásárlói élményt az üzletben és az interneten.

Az együttműködés emellett az élelmiszeripari értékláncban a termelékenység növelésére és az ágazat fenntarthatósági kihívásainak kezelésére törekszik, a mezőgazdaságban a biológiai sokszínűségtől a fenntartható csomagolásig.

A befektetési bizottságban az egyes globális élelmiszeripari partnerek vezérigazgatói kapnak helyet, a Tesco öt év alatt 19,8 millió fonttal (25 millió dollárral) járul hozzá a projekthez.

Ingrid Maes, a W23 Global vezérigazgatója és befektetési igazgatója elmondta:

– Egy olyan időszakban, amikor a kiskereskedelmet és az értékláncokat az egész gazdaságban az innováció formálja át, célunk, hogy befektetőinknek egyedülálló hozzáférést biztosítsunk az transzformatív hatású élelmiszeripari és fenntarthatósági innovációkhoz világszerte.

Hozzátette, hogy a kockázati alap a befektetőkkel együttműködve

– azonosítani fogja a közös, megoldatlan kihívásokat csakúgy, mint az új megoldások kidolgozásához legmegfelelőbb helyzetben lévő vállalkozókat.

– A célunk az, hogy portfólióvállalatainknak gyorsabb utat kínáljunk a globális méretűvé váláshoz anélkül, hogy egyetlen stratégiai befektetőhöz kötődő kockázati alapnak lennének kitéve. Mivel befektetési bizottságunkban a világ öt vezető élelmiszeripari vállalatának vezérigazgatója ül, és hozzáférésünk van szélesebb ökoszisztémáikhoz, alapítóink képesek gyorsan tesztelni és fejleszteni ötleteiket a kiskereskedők igényeinek gyorsabb megértése alapján.”

Grocery Gazette

 

 

Kapcsolódó cikkeink