Globális élelmiszerkereskedőkkel együttműködve indít a Tesco kiskereskedelmi innovációs kockázati alapot
Egyike lett a Tesco annak az öt vezető globális élelmiszer-kiskereskedőnek, amelyek úttörő együttműködésen alapuló kockázati alapot hoztak létre a kiskereskedelmi innováció felgyorsítása érdekében.
A W23 Global kockázati alap, amelyet a Tesco, az Ahold Delhaize, a Woolworths Group, az Empire Company Limited/Sobeys és a Shoprite egyenlő arányban finanszíroz, olyan innovatív start-up és scale-up vállalkozásokba kíván befektetni, amelyek a technológia alkalmazásával fokozzák a vásárlói élményt az üzletben és az interneten.
Az együttműködés emellett az élelmiszeripari értékláncban a termelékenység növelésére és az ágazat fenntarthatósági kihívásainak kezelésére törekszik, a mezőgazdaságban a biológiai sokszínűségtől a fenntartható csomagolásig.
A befektetési bizottságban az egyes globális élelmiszeripari partnerek vezérigazgatói kapnak helyet, a Tesco öt év alatt 19,8 millió fonttal (25 millió dollárral) járul hozzá a projekthez.
Ingrid Maes, a W23 Global vezérigazgatója és befektetési igazgatója elmondta:
– Egy olyan időszakban, amikor a kiskereskedelmet és az értékláncokat az egész gazdaságban az innováció formálja át, célunk, hogy befektetőinknek egyedülálló hozzáférést biztosítsunk az transzformatív hatású élelmiszeripari és fenntarthatósági innovációkhoz világszerte.
Hozzátette, hogy a kockázati alap a befektetőkkel együttműködve
– azonosítani fogja a közös, megoldatlan kihívásokat csakúgy, mint az új megoldások kidolgozásához legmegfelelőbb helyzetben lévő vállalkozókat.
– A célunk az, hogy portfólióvállalatainknak gyorsabb utat kínáljunk a globális méretűvé váláshoz anélkül, hogy egyetlen stratégiai befektetőhöz kötődő kockázati alapnak lennének kitéve. Mivel befektetési bizottságunkban a világ öt vezető élelmiszeripari vállalatának vezérigazgatója ül, és hozzáférésünk van szélesebb ökoszisztémáikhoz, alapítóink képesek gyorsan tesztelni és fejleszteni ötleteiket a kiskereskedők igényeinek gyorsabb megértése alapján.”
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >