GlobalData: 7,1%-kal nőtt a 25 legnagyobb kiskereskedő bevétele 2022-ben
Az elszabadult infláció, a munkaerőhiány és az ellátási láncban jelentkező kihívások ellenére a 25 legnagyobb, tőzsdén jegyzett globális kiskereskedelmi vállalat figyelemre méltó, 7,1%-os éves növekedést ért el, és 2022-ben 3,5 billió dollárra növelte bevételét. A kiskereskedelmi ágazat világszerte profitált a világjárvány nyomán kialakult körülményekből, azaz, hogy a fogyasztók kénytelenek voltak vásárlásaikat az online térbe áthelyezni – derül ki a GlobalData vezető adatfeldolgozó és elemző adataiból.
Mint azt Ragupathy Jayaraman, a GlobalData elemzője elmondta:
„A barkácsüzletek és patikák a lezárások miatt jelentős előnyt élveztek 2022-ben. Az olyan nagy online kiskereskedők, mint az Amazon, a JD.com és az Alibaba bevételei 2018-2022 között évente átlagosan 20%-kal nőttek (CAGR).”
A GlobalData Company Reports Database elemzéséből kiderül, hogy a 25 legnagyobb, tőzsdén jegyzett kiskereskedő közül az Alimentation Couche-Tard, a Seven & i, a Costco és a CVS Health ért el kétszámjegyű bevételnövekedést.
„2018 és 2022 közötti időszakban a listát az Alimentation Couche-Tard vezeti 37,3%-os bevételnövekedéssel és 5,1%-os CAGR-rel elsősorban a közúti szállításhoz használt üzemanyag magasabb eladási árának és a devizaárfolyamok pozitív hatásának köszönhetően”
– fejti ki a szakember.
A Seven & i bevételei éves szinten 35%-kal nőttek, köszönhetően a kiskereskedő észak-amerikai tevékenységében bekövetkezett jelentős volumennövekedésnek. A Costco terjeszkedésre irányuló kezdeményezései a hazai piacon segítettek a vállalatnak abban, hogy 2022-ben 15,8%-os éves bevételnövekedést könyvelhessen el. A CVS Health a 10,4%-os növekedést a gyógyszertári kereslet, a vényköteles és front store volumenek jelentős növekedésének, valamint az OTC koronavírus-tesztkészletek megugró értékesítésének köszönheti.
További jelentős erősödésről számolt be a Walmart, az Amazon, a JD.com, a Kroger, a Tesco és az Albertsons, amelyek mind több mint 5%-os bevételnövekedésről számoltak be. Az üzemi eredményt tekintve a 25 legnagyobb kiskereskedelmi vállalat 65%-a 5%, három vállalat (Sainsbury’s, Alibaba és JD.com) pedig 50%-nál nagyobb növekedést jelentett.
A 2022-es pénzügyi évben a 25 vezető kiskereskedelmi vállalat több mint 50%-a tapasztalta nettó nyereségének éves szintű növekedését, hat kiskereskedelmi vállalat pedig több mint 30%-os bővülést könyvelhetett el.
„A kiskereskedők különböző tényezők, így a fogyasztói magatartás, a befektetői hangulat és a kormányzati szabályozás változásához folyamatosan alkalmazkodva igyekeznek a stratégiát áttervezni és befektetéseiket átirányítani. A vállalatok üzleti tevékenységük bővítése és racionalizálása érdekében egyre inkább a digitális ellátásilánc-menedzsment fejlesztésére összpontosítanak”
― véli Ragupathy Jayaraman.
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >„Ez egy politikai termék” – Az árrésstopról és a kiskereskedelem válságáról beszélt az MNKSZ főtitkára
Szakmailag nem indokolható, mégis maradhat – így foglalható össze az…
Tovább olvasom >Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >