GKIeNET – T-Mobile: Az okostelefonok navigálnak minket
Az elmúlt három év áttörést hozott a navigációs eszközök világában: a korábban csak navigáció céljára használt PDA eszközök helyét fokozatosan elkezdték átvenni az okostelefonok. 2010 szeptemberében a magyar lakosság már 1,5 millió navigációra is képes okostelefont birtokolt, és ez tere nyílik a helymeghatározásra építő szolgáltatások terjedésének – derül ki a GKIeNET – T-Mobile Jelentés az internetgazdaságról kutatásából.
2000-ben a navigációs eszközök még gyerekcipőben jártak. A csak navigáció céljára használható GPS eszközökkel szemben akkoriban még az egyetlen alternatíva a PDA-kra csatlakoztatott GPS modul volt, melyekre számítógép segítségével kellett az előre megvásárolt térkép-részleteket feltölteni. Ezen megoldások nagy hátránya az árukon túlmenően az volt, hogy a felhasználók nem szerettek újabb elektronikai eszközzel a zsebükben utazni, így azt jellemzően az autókban használták – navigáció és a helymeghatározás alapú szolgáltatások tömeges elterjedésére csaknem tíz évet várni kellett.
A minden eddiginél erősebb integrációnak köszönhetően nem meglepő, hogy miként a PC ’80-as, az Internet a ’90-es, a laptopok és noteszgépek pedig a 2000-es éveket hódították meg, úgy az előttünk álló évtized az okostelefonok széleskörű elterjedését hozza el. A hagyományos, jelentős részben offline PDA-k és operációs rendszer nélküli mobiltelefonok fokozatosan összeolvadtak, létrejött a manapság hirtelen népszerűvé váló okostelefon kategória, melyekben a hely alapú szolgáltatások is hamar alapfelszereltséggé váltak.
A beépített GPS vevő segítségével a készülékek messze többek lettek egy navigációra alkalmassá tett telefonnál. A használt alkalmazásaink képesek a helyzetünket ismerve lokalizált információval ellátni minket, mint például hol van a közelben étterem vagy kávézó, az éppen aktuális tartózkodási helyünket pedig bármikor megoszthatjuk másokkal is, valamelyik közösségi oldalon keresztül. Léteznek olyan közösségi alkalmazások is, melyek segítségével bejelentkezhetünk az adott helyszínre, bejelentkezéseinkkel pedig pontokat gyűjthetünk és azokat egyre több étteremben, kávézóban, üzletben értékes kedvezményekre is válthatjuk. Ha pedig már kiválasztottuk az úti célunkat, igénybe vehetjük valamelyik, általunk tetszőlegesen kiválasztott pontról-pontra navigáló alkalmazást.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >