GKID: nagy kihívást jelentenek a magyar webáruházaknak a külföldről működő e-kereskedők
Megfontoltabban költöttek a vásárlók tavaly és az olcsóbb árak miatt érezhetően többen rendelnek külföldi webáruházakból, ami nagy kihívást jelent a hazai kereskedőknek – mondta a GKID piackutató vállalat vezető tanácsadója az Ecommerce Expo szakmai rendezvényen csütörtökön Budapesten.
Madar Norbert előadásában ismertette: az előzetes adatok szerint a belföldi online kiskereskedelem mintegy 1500 milliárd forintos éves forgalmat ért el 2023-ban, 8,5 százalékkal többet az előző évinél.
Kiemelte, hogy a koronavírus-járvány lecsengése után története során először lassabban nőtt az online kereskedelmi forgalom, mint a hagyományos bolti kereskedelem, mert a vásárlók visszatértek az üzletekbe.
A belföldi online rendelések száma 7,2 százalékkal nőtt tavaly a 2022-es adathoz képest, a megrendelések átlagos értéke ugyanakkor 1,2 százalékkal emelkedett, ami jelzi, hogy az olcsóbb termékeket keresik a vásárlók, illetve kevesebbet tesznek a kosarukba – mutatott rá a szakértő.
A forgalmat tekintve a legnagyobb növekedést a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (például élelmiszerek és tisztítószerek) kategóriája érte el tavaly, ezt a divat és a szépségápolás követte.
Madar Norbert felhívta a figyelmet arra is, hogy míg a belföldi rendelésállomány 7,2 százalékkal nőtt tavaly, a csomagvolumen ugyanakkor 35,6 százalékkal, ami a külföldi webáruházak térnyerését mutatja.
Magyarországon 38 ezer internetes értékesítésre alkalmas weboldal működik, aktív webáruháznak 18 ezer tekinthető, és ebből csak 2400 exportál – közölte.
A belföldi piac korlátai megnehezítik az online kiskereskedők fejlődését, ennek egyik lehetséges ellenszere, ha nem csak a hazai piacon, hanem külföldön is próbálnak vásárlókat elérni – tette hozzá.
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >Új eladóvédelmi programot vezet be az Alibaba Európában
Az Alibaba Trade Assurance nevű szolgáltatásával új mércét állít fel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >