GKID: nagy kihívást jelentenek a magyar webáruházaknak a külföldről működő e-kereskedők
Megfontoltabban költöttek a vásárlók tavaly és az olcsóbb árak miatt érezhetően többen rendelnek külföldi webáruházakból, ami nagy kihívást jelent a hazai kereskedőknek – mondta a GKID piackutató vállalat vezető tanácsadója az Ecommerce Expo szakmai rendezvényen csütörtökön Budapesten.
Madar Norbert előadásában ismertette: az előzetes adatok szerint a belföldi online kiskereskedelem mintegy 1500 milliárd forintos éves forgalmat ért el 2023-ban, 8,5 százalékkal többet az előző évinél.
Kiemelte, hogy a koronavírus-járvány lecsengése után története során először lassabban nőtt az online kereskedelmi forgalom, mint a hagyományos bolti kereskedelem, mert a vásárlók visszatértek az üzletekbe.
A belföldi online rendelések száma 7,2 százalékkal nőtt tavaly a 2022-es adathoz képest, a megrendelések átlagos értéke ugyanakkor 1,2 százalékkal emelkedett, ami jelzi, hogy az olcsóbb termékeket keresik a vásárlók, illetve kevesebbet tesznek a kosarukba – mutatott rá a szakértő.
A forgalmat tekintve a legnagyobb növekedést a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (például élelmiszerek és tisztítószerek) kategóriája érte el tavaly, ezt a divat és a szépségápolás követte.
Madar Norbert felhívta a figyelmet arra is, hogy míg a belföldi rendelésállomány 7,2 százalékkal nőtt tavaly, a csomagvolumen ugyanakkor 35,6 százalékkal, ami a külföldi webáruházak térnyerését mutatja.
Magyarországon 38 ezer internetes értékesítésre alkalmas weboldal működik, aktív webáruháznak 18 ezer tekinthető, és ebből csak 2400 exportál – közölte.
A belföldi piac korlátai megnehezítik az online kiskereskedők fejlődését, ennek egyik lehetséges ellenszere, ha nem csak a hazai piacon, hanem külföldön is próbálnak vásárlókat elérni – tette hozzá.
Kapcsolódó cikkeink
Új funkciókkal egészül ki a Glovo alkalmazása
A felhasználóknak nyújtható még személyre szabottabb élmény érdekében teljesen átalakítja…
Tovább olvasom >Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >