GKI: októberben tovább csökkent a fogyasztói bizalmi index
A GKI fogyasztói bizalmi indexe az áprilisi, csaknem 38 pontos zuhanást követően három hónapon át lassuló ütemben, de emelkedett, majd három hónapja újból csökkenést mutat: az index értéke októberben a szeptemberi mínusz 31,1 pont után mínusz 34,2 pont lett, és ezzel az áprilisi visszaesésnek októberre csak mintegy 40 százalékát sikerült ledolgozni. Ráadásul a tendencia romló a GKI Gazdaságkutató Zrt. legfrissebb felmérése szerint.
Az MTI-nek küldött elemzés kimutatja, hogy augusztusban, szeptemberben és októberben összesen több mint 7 ponttal csökkent a GKI fogyasztói bizalmi index értéke.
A GKI közölte: a lakosság októberben saját pénzügyi helyzetének alakulását szeptemberhez képest rosszabbnak érzékelte. A munkanélküliségtől való félelem áprilishoz képest augusztusra jelentősen csökkent, azóta azonban gyorsulva emelkedik.
A lakosság saját jövőbeli megtakarítási képességéről alkotott véleménye októberben enyhén javult. A magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélése augusztusig az áprilisi esésének közel háromnegyedét ledolgozta. Ez az arány októberre 50 százalékra csökkent.
Októberben erősödött a fogyasztók inflációs várakozása, ugyanakkor a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségét javulónak érezték az emberek – olvasható a GKI elemzésében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Áprilisban enyhén nőtt a GKI konjunktúra indexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >A GKI 2-2,5%-os gazdasági növekedést vár 2025-ben
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2025-re 2-2,5%-os GDP-növekedést prognosztizál, amely a külpiaci…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >