GKI: októberben tovább csökkent a fogyasztói bizalmi index
A GKI fogyasztói bizalmi indexe az áprilisi, csaknem 38 pontos zuhanást követően három hónapon át lassuló ütemben, de emelkedett, majd három hónapja újból csökkenést mutat: az index értéke októberben a szeptemberi mínusz 31,1 pont után mínusz 34,2 pont lett, és ezzel az áprilisi visszaesésnek októberre csak mintegy 40 százalékát sikerült ledolgozni. Ráadásul a tendencia romló a GKI Gazdaságkutató Zrt. legfrissebb felmérése szerint.
Az MTI-nek küldött elemzés kimutatja, hogy augusztusban, szeptemberben és októberben összesen több mint 7 ponttal csökkent a GKI fogyasztói bizalmi index értéke.
A GKI közölte: a lakosság októberben saját pénzügyi helyzetének alakulását szeptemberhez képest rosszabbnak érzékelte. A munkanélküliségtől való félelem áprilishoz képest augusztusra jelentősen csökkent, azóta azonban gyorsulva emelkedik.
A lakosság saját jövőbeli megtakarítási képességéről alkotott véleménye októberben enyhén javult. A magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélése augusztusig az áprilisi esésének közel háromnegyedét ledolgozta. Ez az arány októberre 50 százalékra csökkent.
Októberben erősödött a fogyasztók inflációs várakozása, ugyanakkor a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségét javulónak érezték az emberek – olvasható a GKI elemzésében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Stagnálás közelében a munkaerő termelékenysége a feldolgozóiparban Magyarországon
A magyar gazdaságfejlesztési stratégia egyik központi eleme a magyar ipar…
Tovább olvasom >GKI elemzés: Stagnálás közelében a feldolgozóipari munkatermelékenység
A magyar gazdaságfejlesztési stratégia egyik központi eleme a magyar ipar…
Tovább olvasom >Októberben kissé tovább csökkent a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >Tovább mélyül a Zalando és az OpenAI együttműködése
A Zalando negyedéves árbevétele 3,6 %-kal 2,8 milliárd euróra nőtt. A…
Tovább olvasom >Érdemes a hazai szárnyasokat választani Márton-nap alkalmából
Idén sem hiányozhat a Márton napi asztalról a libapecsenye. A…
Tovább olvasom >