GKI Digital: továbbra is az Extreme Digital áll a magyarországi online kereskedelmi toplista élén
Változatlanul az Extreme Digital Magyarország legnagyobb forgalmú online kiskereskedője, negyedszer is a lista élére került – derül ki a GKI Digital szerdán közzétett, a vállalkozások tavalyi forgalma alapján készült felméréséből.
A piackutató 2015 óta készít nyilvános rangsort a magyar piac legnagyobb online kiskereskedőiről. Az idei összefoglaló szerint a második helyet 2016 és 2017 után ismét az eMAG szerezte meg, a román webpláza évről évre közelebb kerül az újra magyar kézben lévő piacvezetőhöz.
A harmadik helyen ezúttal is a Media Markt online áruháza végzett, ezzel a műszaki áruházlánc továbbra is az ország legnagyobb offline háttérből induló e-kereskedelmi szereplője.
Egy helyet javítva a negyedik helyen zárt a Tesco online áruháza. A tavalyi újonc, a 220 volt műszaki áruház idén három helyet javítva az ötödik helyet szerezte meg a listán. Az ország legnagyobb számítástechnikai webshopjaként megőrizte hatodik helyét az Ipon. A Mall.hu három helyet csúszva a hetedik helyre került.
Az Alza.hu, a cseh piac legismertebb és legnagyobb e-kereskedője Magyarországon csak 2017 őszén kezdett aktív marketingbe, ez mégis elég volt ahhoz, hogy az éves összesítésben a nyolcadik helyre érkezzen, ezzel a növekedési ütemmel a jövőben egyértelmű kihívója lehet a dobogós szereplőknek – közölte a GKI Digital.
Két fokot lecsúszva, a kilencedik helyen végzett az Aqua Electromax, ugyanakkor a műszaki áruház eredményével továbbra is a legnagyobb a 90-es évek végén alapított magyar webáruházak közül. A toplista tizedik helyén álló Libri-Bookline az előző évihez képest egy hellyel lépett vissza.
A GKI Digital összesítése szerint a toplista szereplői tavaly együttesen mintegy nettó 135 milliárd forint forgalmat realizáltak online értékesítésből. Ezzel az első tíz kereskedő adja a teljes hazai online kiskereskedelmi forgalom 37 százalékát, amelyhez összesen több mint 5,5 millió sikeres rendelés társult.
A tíz legnagyobb webáruház tavaly is növelni tudta piaci súlyát, forgalmuk 26 százalékos növekedési üteme csaknem 44 százalékkal meghaladta a tavalyi évre jellemző átlagos piaci bővülést.
A tájékoztatás szerint az élen álló hármas között a lista négyéves történetének legszorosabb eredménye született, a dobogósok mögött pedig egyre komolyabb szakadék kezd kialakulni.
A GKI Digital kiemelte azt is: a gyorsan mozgó napi fogyasztási cikkek internetes értékesítésében még hatalmas kiaknázatlan potenciál van. Az első tízbe ugyan még csak a Tesco Online fért be, de az áruházlánc saját szektorában egyre erősebb konkurenciával néz szembe. Ebben a szegmensben a „régi motorosnak” számító G’Roby-t az Auchan Online már működésének első teljes évében megelőzte, és ezzel felért a Tesco mögötti második helyre.
A háztartási cikkek és drogériai termékek területén is erősödik a verseny. A Rossmann egyre nagyobb szeletet hasít ki az online tortából, de a társaság idén tavasszal szintén közvetlen konkurenciával került szembe, mivel elindult a DM is a saját webáruházával. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket…
Tovább olvasom >Egyedi megközelítéssel terjeszkedik az online élelmiszerpiacon a Rohlik
Az Európában már öt országban jelenlévő Rohlik Group stratégiája középpontjában…
Tovább olvasom >Európában a határon átnyúló értékesítés 69%-a a piacterekről származik
A 2023/2024-es pénzügyi évben az határokon átnyúló online piac Európában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >