GKI Digital: munkaerőhiánnyal küzd a logisztikai szektor
Munkaerőhiánnyal küzd a logisztikai szektor Magyarországon, futárhiány nehezíti az online rendelések kiszállítását – közölte GKI Digital ipari jelentésének megállapítását az MTI-vel.
A GKI Digitál 1400 vállalatot, köztük 10 futárcéget kérdezett meg.
A kutatóintézet közleményében rámutat arra, hogy az online vásárlás egyre népszerűbb Magyarországon is, 2017-ben egy átlagos online vásárló már 11 alkalommal intézte vásárlását webáruházon keresztül. A szektor 18 százalékos növekedése messze meghaladja a hagyományos kiskereskedelem bővülési ütemét, ami a csomagszámok emelkedésében is megmutatkozik.
Az elemzés szerint a futárcégek tavaly több mint 17 millió rendelés kézbesítésében működtek közre és ez a szám idén várhatóan 18-20 százalékkal nő.
A futárcégek számára hagyományosan az ünnepi szezon számít a legfontosabb és legnehezebb időszaknak, az éves csomagszám 30-40 százalékát a karácsonyt megelőző 2-3 hónapban kézbesítik.
A GKI Digital kimutatta, hogy a munkaerőhiány már többek közt az online kiskereskedelmet kiszolgáló logisztikában is megmutatkozik, raktári munkást és futárt is nehéz találni, a jelentkezők kevésbé képzettek és gyakorlottak, betanításuk ezért időigényes és költséges, ezt követően pedig nehéz őket megtartani, amit tovább tetéz a minimálbérek tavaszi emelése.
Egyre több futár dönt úgy, hogy inkább a környező országokba megy dolgozni. A helyzet komolyságát jelzi, hogy már nemcsak a sofőrök, de az őket közvetlenül foglalkoztató, a helyi csomagkezelésért felelős logisztikai alvállalkozók is sok esetben inkább külföldön, jellemzően Ausztriában keresnek jobb lehetőségeket – írja közleményében a GKI Digital. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az EU alapvető árucikkek, valamint egészségügyi eszközök felhalmozására tett javaslatot válságok esetére
Az Európai Bizottság javaslatokat mutatott be alapvető szükségleteket kielégítő áruk,…
Tovább olvasom >Éder Tamás: „A cél a hatékonyság fokozása, a robotizált és automatizált technológiák elterjesztése”
A hazai élelmiszeripar 2025-ben is a korábbi évek kihívásait görgeti…
Tovább olvasom >Megháromszorozza területét a HGL a HelloParks Maglód megaparkban
Újabb 10 ezer négyzetméter területre írt alá bérleti szerződést a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >