GKI Digital: az online kiskereskedelem számokban
A GKI Digital a tavalyi évhez hasonlóan idén is elkészítette a hazai online kiskereskedelem legfontosabb adatait tartalmazó infografikáját. A feltüntetett adatok a GKI Digital saját, 2015-ben készített vállalati és lakossági felméréseiből származnak.
Megváltozott online vásárlói szokások
Magyarországon az online vásárlás évek óta töretlenül fejlődik, mely keresleti és kínálati oldalon is komoly kihívások elé állítja a szereplőket. Az internetes vásárlás népszerűségét mi sem mutatja jobban, hogy év végére az online vásárlók száma meghaladja a 2,3 millió főt.
Az e-kereskedelem egyre szélesebb rétegeket képes elérni, melynek eredményeképp a fogyasztói szokások is folyamatos változás alatt állnak. Ezt felismervén az Árukereső.hu-val folytatott részletes kutatás keretében 6, egymástól jól elkülöníthető online vásárlói típust azonosítottunk. A csoportok közül hazánkban a rutinos vásárlói profil a legmeghatározóbb, míg az új és alkalmi belépők súlya mindössze 25%-ot tesz ki együttesen.
Az e-kereskedők bíznak az értéknövelt szolgáltatásokban
Kínálati oldalon a fogyasztói szokások változásával az elérhető logisztikai, fizetési megoldások szerepe egyre nagyobb hangsúlyt kap a jövőben, miközben a marketing eszközök alkalmazására is kiemelt figyelmet fordítanak a hazai e-kereskedők. Fizetés tekintetében a vásárlók döntő többsége még mindig a készpénz alapú, utánvétes átvételt részesíti előnyben. Az online fizetési megoldások használata még kevésbé elterjedt a hazai internetes vásárlók körében, azonban e megoldások szerepe és fontossága a jövőre nézve rendkívül meghatározó.
A napi ritmusunk szerint vásárolunk
A napon belüli online rendelések leadására csak kismértékben van hatással az ügyfélszolgálat elérhetősége, sokkal inkább a napi teendőinkez igazodva szeretünk vásárolni. A webáruházakban leadott rendelések száma jellemzően reggel 8 és 10 óra, valamint 18 és 20 óra közötti időszakban csúcsosodik ki.
Kapcsolódó cikkeink
Új eladóvédelmi programot vezet be az Alibaba Európában
Az Alibaba Trade Assurance nevű szolgáltatásával új mércét állít fel…
Tovább olvasom >Piacrészvesztésben a Just Eat Takeaway
Jelentős, 6%-os visszaesést jelentett a Just Eat Takeaway a harmadik…
Tovább olvasom >Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >Masszívan lassult a belkereskedelem
Ma reggel kiskereskedelmi forgalmi adatokat tett közzé a Központi Statisztikai…
Tovább olvasom >