GKI Digital: az online kiskereskedelem számokban
A GKI Digital a tavalyi évhez hasonlóan idén is elkészítette a hazai online kiskereskedelem legfontosabb adatait tartalmazó infografikáját. A feltüntetett adatok a GKI Digital saját, 2015-ben készített vállalati és lakossági felméréseiből származnak.
Megváltozott online vásárlói szokások
Magyarországon az online vásárlás évek óta töretlenül fejlődik, mely keresleti és kínálati oldalon is komoly kihívások elé állítja a szereplőket. Az internetes vásárlás népszerűségét mi sem mutatja jobban, hogy év végére az online vásárlók száma meghaladja a 2,3 millió főt.
Az e-kereskedelem egyre szélesebb rétegeket képes elérni, melynek eredményeképp a fogyasztói szokások is folyamatos változás alatt állnak. Ezt felismervén az Árukereső.hu-val folytatott részletes kutatás keretében 6, egymástól jól elkülöníthető online vásárlói típust azonosítottunk. A csoportok közül hazánkban a rutinos vásárlói profil a legmeghatározóbb, míg az új és alkalmi belépők súlya mindössze 25%-ot tesz ki együttesen.
Az e-kereskedők bíznak az értéknövelt szolgáltatásokban
Kínálati oldalon a fogyasztói szokások változásával az elérhető logisztikai, fizetési megoldások szerepe egyre nagyobb hangsúlyt kap a jövőben, miközben a marketing eszközök alkalmazására is kiemelt figyelmet fordítanak a hazai e-kereskedők. Fizetés tekintetében a vásárlók döntő többsége még mindig a készpénz alapú, utánvétes átvételt részesíti előnyben. Az online fizetési megoldások használata még kevésbé elterjedt a hazai internetes vásárlók körében, azonban e megoldások szerepe és fontossága a jövőre nézve rendkívül meghatározó.
A napi ritmusunk szerint vásárolunk
A napon belüli online rendelések leadására csak kismértékben van hatással az ügyfélszolgálat elérhetősége, sokkal inkább a napi teendőinkez igazodva szeretünk vásárolni. A webáruházakban leadott rendelések száma jellemzően reggel 8 és 10 óra, valamint 18 és 20 óra közötti időszakban csúcsosodik ki.
Kapcsolódó cikkeink
Brutális belépő: az Allegro már a magyar e-kereskedelmi piacon is jelen van
A lengyel Allegro e-kereskedelmi óriás fokozza nemzetközi terjeszkedését – ezúttal…
Tovább olvasom >Közel 3,5 milliárd euróért veszi meg a DoorDash a Deliveroo-t
Amerikai riválisa, a DoorDash tulajdonába kerül a brit székhelyű étel-házhozszállító,…
Tovább olvasom >2,6 milliárd eurós forgalmat ért el az Allegro 2024-ben
7%-kal nőtt és 2,6 milliárd eurós árbevételt ért el a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Továbbra is a határon: májusban is lassult a feldolgozóipari növekedés
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) 2025 májusában épphogy a bővülési…
Tovább olvasom >Hatással leszel a világra – munkáltatói márkakampányt indított a CETIN Hungary
A kampány középpontjában álló rövid videó azt mutatja be, milyen…
Tovább olvasom >A Sanofi több mint 9 milliárd dollárért megvesz egy amerikai gyógyszergyártót
A Sanofi francia gyógyszeripari vállalat több mint 9 milliárd dollárért…
Tovább olvasom >