GKI: áprilisban egyéves csúcsára ugrott a GKI fogyasztói bizalmi indexe
A GKI fogyasztói bizalmi index áprilisban egyéves csúcsára, mínusz 24,5 pontra ugrott, de még jelentősen elmarad a járvány okozta zuhanást megelőző, 2020. márciusi mínusz 12,1 pontos szintjétől – közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. az MTI-vel.
A növekedéssel a fogyasztói bizalmi index a tavaly áprilisi zuhanásának eddig kétharmadát tudta ledolgozni. Tavaly áprilisban a mutató mínusz 49,8 ponton állt. Az előző hónapban, idén márciusban mínusz 32,6 pont volt a mutató értéke.
Áprilisban a lakosság saját pénzügyi helyzetét az előző hónaphoz képest erősen javulónak értékelte, ezen a területen az index a tavaly áprilisi zuhanásnak már 83 százalékát tudta behozni.
A GKI szerint hasonló mértékű a javulás a magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélésével kapcsolatban. Az erről alkotott vélemény január óta folyamatosan javul, különösen az áprilisi emelkedés volt jelentős.
A járvány következtében tavaly a legnagyobb mértékben a munkanélküliségtől való félelem erősödött, az ezt követő javulás, majd a december-januári újabb romlás óta a félelem különösen most áprilisban csökkent jelentősen. De ezzel is csak a tavaly áprilisi zuhanás 71 százalékát sikerült ledolgozni.
A lakosság saját jövőbeli megtakarítási képességének megítélése a januári emelkedést követően, februárban az őszre jellemző szint alá esett, majd március-áprilisban alig változott.
Kissé tovább erősödött a fogyasztók inflációs várakozása. A lakosság a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi vásárlási lehetőségét a márciusinál kissé rosszabbnak, a következő egy évre vonatkozót jelentősen javulónak érzékelte – közölte a GKI. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
GKI Elemzés: Beruházunk, mégsem haladunk
A GKI az elmúlt időszakban átfogó elemzéssorozatot készített a magyar…
Tovább olvasom >GKI: Távol még az árstabilitás – idén 4,3%-os árindex várható
2025 májusában a KSH 4,4%-os fogyasztói árindex emelkedésről számolt be,…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Kiéheztetett, de hatékony a pénzügyi szektor
A munkatermelékenység elemzése során a feldolgozóipar, az építőipar, a kereskedelem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >