GKI: A járvány után kissé csökkenhet a távmunka szerepe
A koronavírus válság okozta pandémiás helyzet hatására a távmunka elkerülhetetlenül a mindennapok részévé vált. Annak érdekében, hogy teljesebb képet kapjunk a vállalatokra gyakorolt hatásokról, a GKI Zrt. egy 969 vállalatot tartalmazó felmérést végzett, amelynek nem része a multinacionális vállalatok köre. Azt vizsgáltuk, hogy milyen hatással van az irodapiacra, azon belül a vállalati irodaterületek megoszlására a pandémiás helyzet.
A válaszokból kiderült, hogy egy átlagos magyar, nem multinacionális vállat 129 nm2 irodaterület birtokolt 2021 márciusában. A mikróvállalkozások esetén az átlag 66 nm2, a kisvállalatoknál 140 nm2, a középvállalatoknál 298 nm2, a nagyvállalatok esetében pedig 509 nm2. Az irodaterület kétharmada (70%-a) a vállalkozások tulajdonában áll, és alig harmada (30%-a) bérelt. Ugyanakkor a közép vállalatok esetében a bérelt irodaterület aránya 41%, míg a mikróvállalatok esetében pedig csupán 23%. A vállalat tulajdonában álló irodaterületek a mikróvállalkozások és a kisvállalatok esetében nagyobbak, mint a bérelt területek, míg a közép- és nagyvállalatok esetében ennek az ellenkezője igaz.
A következő 1 évben a bérelt irodaterülettel rendelkező vállalatok 94%-a nem tervez változtatni a meglévő bérleményén, 4%-uk tervezi csökkenteni és csupán 1%-uk tervezi növelni. A saját tulajdonú irodaterülettel rendelkező vállalkozások esetén a vállalatok 92%-a nem tervez változtatni a meglévő területén, 3%-uk csökkenteni és 5%-uk növelni tervezi azt. Ez azt jelzi, hogy a járvány hatására a kkv-k és a hazai nagyvállalatok csökkenteni tervezik a távmunkát.
Kapcsolódó cikkeink
A GKI 2-2,5%-os gazdasági növekedést vár 2025-ben
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2025-re 2-2,5%-os GDP-növekedést prognosztizál, amely a külpiaci…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A kereskedelemben 6-szor gyorsabban nőtt a termelékenység 2010 óta, mint a feldolgozóiparban
A nemzetgazdasági ágazatok munkatermelékenységet vizsgáló sorozatunk harmadik részeként a feldolgozóipar…
Tovább olvasom >Nem múló trend: a hibrid munka lett az új normális
A koronavírus-járvány elmúlt, de a munkavégzés világa nem tért vissza…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >