GKI: a járvány után csökkenhet a távmunka szerepe
A koronavírus-járvány hatására a távmunka elkerülhetetlenül a mindennapok részévé vált, azonban a járvány után a hazai vállalatok csökkenteni tervezik a távmunkát – derül ki a GKI Gazdaságkutató legfrissebb, irodaterületek adataiból készített kutatásából, amelyet szerdán küldött az MTI-nek.
A GKI kutatásában – amit 969 vállalat, kivéve a multinacionális vállalatok megkérdezésével készített – azt vizsgálta, hogy milyen hatással van az irodapiacra, azon belül a vállalati irodaterületek megoszlására a pandémiás helyzet.
A válaszok alapján egy átlagos magyar, nem multinacionális vállat 129 négyzetméter irodaterülettel rendelkezett 2021 márciusában. A mikrovállalkozásoknál az átlag 66 négyzetméter, a kisvállalatoknál 140 négyzetméter, a középvállalatoknál 298 négyzetméter, a nagyvállalatoknál pedig 509 négyzetméter. Az irodaterület kétharmada a vállalkozások tulajdonában áll, és alig harmada bérelt.
A kutatás szerint a következő 1 évben a bérelt irodaterülettel rendelkező vállalatok 94 százaléka nem tervez változtatni a meglévő bérleményén, 4 százalékuk tervezi csökkenteni és csupán 1 százalékuk tervezi növelni.
A saját tulajdonú irodaterülettel rendelkező vállalkozások esetén a vállalatok 92 százaléka nem tervez változtatni a meglévő területén, 3 százalékuk csökkenteni és 5 százalékuk növelni tervezi azt. Ez azt jelzi, hogy a járvány után a kkv-k és a hazai nagyvállalatok csökkenteni tervezik a távmunkát – írta a GKI. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
GKI Elemzés: Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t?
Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t? A GKI…
Tovább olvasom >Öt markáns trend alakítja a globális üzleti szolgáltatóközpontok jövőjét
A világ vezető üzleti szolgáltató vállalatai átfogó digitális stratégiákkal, generatív…
Tovább olvasom >Ingyen borért keres önkénteseket egy nagyszabású spanyol kutatás
A Navarrai Egyetem kutatói Spanyolországban elindították a világ eddigi legnagyobb,…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >Trump új vámstratégiája átrajzolhatja a kávé- és kakaókereskedelem globális térképét
Vámmentességet élvezhetnek a jövőben a trópusi mezőgazdasági termékek – például…
Tovább olvasom >