Giving Friday: akciók helyett jótékonyság, 42 millió forintot adományoz a dm

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 12. 04. 12:10
🎧 Hallgasd a cikket:

A dm idén is átszínezte a Black Friday napot, és akciók helyett a teljes november 28-i forgalma 5 százalékát, több, mint 42 millió forintot adományként ajánl fel társadalmi felelősségvállalást erősítő projektek támogatására.

Fotó: Laszlo Zsigmond

A Black Friday hatalmas akciói nem illenek a dm-hez, hiszen az üzletekben az év többi napján sem kínálnak kedvezményeket, a drogéria évek óta Mindig megéri tartós ár stratégiával dolgozik. Ennek lényege, hogy négy hónapon át nem emelkednek az árak, így kiszámíthatóságot kínálnak a vásárlóknak.  A Black Friday nap mára az indokolatlan túlfogyasztás szimbóluma is lett, ezért tudatosan alakították át ennek a napnak a koncepcióját és üzenetét.

A dm hat évvel ezelőtt döntött úgy, hogy átszínezi a Black Friday napot, és akciók helyett a teljes aznapi forgalma 5 százalékát társadalmi ügyek támogatására ajánlja fel az ünnepi időszak kezdetén. 2019 óta már több, mint 140 millió forinttal segítettek ebben a formában társadalmi és környezeti ügyeket. 

Az idei Giving Friday kezdeményezéssel 42 259 583 forint adományt juttatnak jótékony célra, amelyet társadalmi felelősségvállalást erősítő projektek számára ajánl fel a dm, a támogatott civil szervezeteket pályázat keretében választják ki a jövő évben, és 2026 őszén mutatják be részletesen.

A drogéria az adventi időszakban is az emberi kapcsolatokat állítja a kommunikációs aktivitásai középpontjába, a Giving Friday nappal pedig szintén a másokra figyelés fontosságára hívja fel a figyelmet. Azok, akik ezen a napon amúgy is a dm-ben vásárolnának, egy társadalmilag hasznos ügyhöz járulnak hozzá.

Társadalmi és környezeti kihívásokra reagálnak a támogatott programok

Az elmúlt években a dm társadalmi és környezeti ügyeket is felkarolt a Giving Friday kezdeményezéssel.  Tavaly például a 37 millió forintos adományt a WWF Magyarország élőhely-rehabilitációs projektje kapta, amelyet a Pélyi Madárrezervátumban valósítanak meg 5,5 hektáros területen. 2023-ban több mint 30 millió forintot ajánlottak fel a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége és a Felelős Gasztrohős Alapítvány közös, kortárs edukációs projektjére, a Mentor Palánták programra, a gyermekek egészséges és fenntartható étkezési szokásainak kialakításáért. 2022-ben Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet (ÖMKi) és a Zöld Kör egyesület projektjét segítették 18,5 millió forinttal, amely során az ÖMKi rendszeresen megjelenő növényvédelmi felhívás sorozatot indított és megmutatta, miként védhetjük meg vegyszerek nélkül a növényeket, mindezt egy közösségi kutatási projekt is kiegészítette. 2021-ben a koronavírus járványt követően a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítványnak közel 20 millió forintot adományozott a dm, hogy közös kampányt indítsanak a fiatalok mentális egészségének megőrzésért. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat 2020-ban a dm több, mint 17 millió forintos adományának segítségével idősotthonban élőknek juttatott el ajándékcsomagot a koronavírus idején, 2019-ben pedig a Katolikus Karitász a Giving Friday nap 17 millió forintos adományából rászoruló családoknak nyújtott támogatást.

Kapcsolódó cikkeink