Gigahitelt kapott a Bonafarm
A CIB Bank Zrt.-vel és a Raiffeisen Bank Zrt.-vel állapodott meg a Bonafarm Csoport a hosszú távú hiteleinek refinanszírozására, a 139,8 millió euró (mintegy 38 milliárd forint) értékű, 5 éves lejáratú hitelkeret szerződéseit még 2011. június 17-én írták alá, de az összeget csütörtökön folyósították a csoportnak – közölte a Raiffeisen Bank.
A konzorciumban részt vevő bankok részesedése az ügyletben 50-50 százalék. A hitel futamideje alatt az általános ügynöki, és a biztosítéki ügynöki feladatokat a Raiffeisen Bank Zrt. látja el. A hitel kamatozásáról, és más feltételeiről nem kívántak tájékoztatást adni.
A hitelkiváltások kapcsán, különös tekintettel a biztosítékok sokrétűségére és számosságára, 9 hazai pénzintézettel való összehangolt együttműködés vált szükségessé. A hónapok óta tartó előkészítések és egyeztetések során a CIB Bank Zrt. és a Raiffeisen Bank Zrt. közösen látta el a főszervezői feladatokat.
A hitelfelvevő Bonafarm Zrt., amely Csányi Sándornak, az OTP Bank elnök-vezérigazgatójának az érdekeltségébe tartozik, lesz felelős a csoport szintű treasury, a fizetésforgalmi (cash pool), és likviditás menedzsmentért. A hitelek célja, hogy a működés refinanszírozásán túl a növénytermesztésbe és állattenyésztésbe végrehajtott korábbi beruházásokat és a további fejlesztéseket refinanszírozzák.
A közlemény szerint a 4 mezőgazdasági és 3 feldolgozóipari cégből álló Bonafarm Csoport 2009 óta működik jelenlegi formájában, amikor már külön vállalat – a Bonafarm Zrt. – jött létre az ország legnagyobb élelmiszer-gazdasági vállalatcsoportjának menedzselésére és a központi területek kiszolgálására.
A csoport Magyarország legnagyobb mezőgazdasági- és élelmiszer-ipari vertikális integrációjaként tevékenységével lefedi az élelmiszer-előállítás teljes folyamatát a termeléstől a feldolgozásig. A csoport olyan piacvezető márkák tulajdonosa, mint a Pick, a Herz, a Mizo és a Teleki, árbevétele 2010-ben közel 150 milliárd forint volt – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Exportban erősödik a Gyermelyi – alkalmazkodás a kihívásokhoz
A Gyermelyi Zrt. 2024-es pénzügyi beszámolója alapján világosan látszik: a…
Tovább olvasom >Önkéntes Vízadó program indul Budapesten
Önkéntes Vízadó programot hirdet Budapesten a 10 millió Fa, Budapest…
Tovább olvasom >