GFM: térképes boltszűrő funkcióval bővült az árfigyelő rendszer
Térképes boltszűrő funkcióval bővült az árfigyelő rendszer – közölte a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) az MTI-vel.
A közlemény szerint a tárca és a Gazdasági Versenyhivatal szakmai együttműködésének eredményeként létrejött árfigyelő rendszer már három hónapja támogatja az infláció letörését.
Az online árfigyelő az árak összehasonlíthatóságával segíti a családok tudatosabb vásárlási döntéseit, mindeközben ösztönzi a piaci versenyt a hazai kiskereskedelmi szektorban – tették hozzá.
Emlékeztettek, hogy az árfigyelő rendszer augusztus végén többfunkciós, szabadon összeállítható és megosztható bevásárlólistával bővült, most csütörtöktől pedig a fogyasztóknak már arra is lehetősége nyílt, hogy a vizuális térképes boltszűrő funkcióval a közvetlen környezetükben található boltokat a térképre helyezve lássák, és az ezekben a boltokban kapható termékek aktuális napi árait összehasonlíthassák.
A kedvenc boltok beállítása funkciónak köszönhetően a vásárlók kiválaszthatják kedvenc üzleteiket és az ott megvásárolható termékek alapján állíthatják össze bevásárlólistájukat – részletezték.
Felhívták a figyelmt arra, hogy az online platform legújabb funkciói még nagyobb segítséget nyújtanak a fogyasztóknak vásárlási döntéseik meghozatalában, és fokozza a versenyt a kereskedelmi láncok között, hozzájárulva az infláció további csökkenéséhez.
Az árfigyelő hatékonyságát bizonyítja, hogy az indulása óta a 62 termékkategóriából 56 termékkategóriában, átlagosan 6,7 százalékkal csökkentek az átlagárak – írták, azzal együtt, hogy a megfigyelt élelmiszerek árainak július elejéhez képest mért mérséklődése több mint 0,5 százalékpontos inflációcsökkentő, illetve mintegy 1,8 százalékpontos élelmiszer-inflációt csökkentő hatással járhatott a KSH inflációs fogyasztói kosarának súlyait figyelembe véve.
A platform indulásához képest több élelmiszer ára 15 százalékot meghaladó mértékben csökkent, köztük a lisztek, a margarin és a spagetti ára is. A kenyerek és a tejtermékek átlagosan 8-9 százalékkal lettek olcsóbbak. A húsok közül leginkább a pulykamellfilé ára mérséklődött, közel 12 százalékkal. A zöldségek átlagosan 14 százalékkal, a gyümölcsök pedig közel 8 százalékkal kevesebbe kerülnek, de egyes zöldségek ára több mint 20 százalékkal csökkent.
Úgy folytatták, hogy az elmúlt héten az átlagárak 31 termékkategóriában tovább mérséklődtek. A legnagyobb mértékben a sertészsír ára csökkent, mintegy 8 százalékkal. A húsok közül a héten a sertéscomb ára közel 7 százalékkal mérséklődött. Emellett több élelmiszer, köztük a finomliszt, az alma, a kefír és a banán is legalább 5 százalékkal olcsóbb lett. Az árak csökkenését a kormányzat által június 1-jétől elindított, illetve augusztus 1-jével kibővített kötelező akciózás is támogatta. Az intézkedések működnek: a szankciós élelmiszer-infláció már megfeleződött – sorolták a közleményben.
A látogatottsági adatok az online platform népszerűségéről tanúskodnak, ugyanis már több mint 1,25 millió látogatója volt, illetve az új felhasználóbarát funkcióknak köszönhetően a látogatók egyre több időt töltenek el az oldalon – tették hozzá.
A szabadszavas keresések száma megközelíti a 715 ezret, amelyek során az elmúlt héten legtöbbször a csirkemell, tej, cukor, tojás és burgonya szavakra kerestek az árfigyelőt felkeresők – olvasható a minisztérium közleményében.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: a kormány alacsony szinten tartja az inflációt, a hangsúlyt a termelékenység növelésére kell helyezni
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai alapján az infláció novemberben…
Tovább olvasom >Hetedik napja a Tesco az Árfigyelő bajnok
A kiskereskedelmi áruházláncok közül már hetedik napja a Tesco kínálja…
Tovább olvasom >A GVH szerint három hónap alatt közel 20 milliárd forintot spóroltak a magyar családok az online árfigyelőnek köszönhetően
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett online árfigyelő rendszer 2023.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >