GFM: május 31-ig lehet teljes összegben felhasználni a SZÉP-kártyán lévő összegeket
A kormány a turizmus és vendéglátási szektor támogatása és az általuk fenntartott jelentős számú munkahely megőrzése érdekében korábban arról döntött, hogy a SZÉP-kártyán 2022. október 15-ig jóváírt összegeket 2023. május 31-ig lehetséges teljes összegben felhasználni, ezt követően 15 százalékos díj terheli a „bennragadt” összegeket – emlékeztetett pénteki közleményében a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM).
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2014/11/SZEP-kartya-300x178.jpg)
Május 31. a határidő
A kormányzat célzott intézkedése a rendelkezésre álló adatok szerint eredményesnek és hatásosnak bizonyult, a korábban tapasztalt 100 milliárd forint helyett 2023. április elején mindössze 20-22 milliárd forintnyi „alvópénz” állt rendelkezésre a SZÉP-kártyákon. A kormány köszöni a lakosság együttműködését, közreműködésükkel közel 80 milliárd forintnyi forrás került a gazdaságba, hozzájárulva a munkahelyek és a családok megvédéséhez – írta a GFM.
A közleményben ugyanakkor ismételten felhívják minden SZÉP-kártya tulajdonos figyelmét arra, hogy időben – tehát május 31-ig – használja fel a 2022. október 15-ig jóváírt, még rendelkezésre álló SZÉP-kártya egyenlegét.
Jelenleg az „alvópénzeken” felül közel 130 milliárd forint, azaz a korábbi évekhez hasonlóan összességében mintegy 150 milliárd forintnyi, kedvező adózású, béren kívüli juttatás áll a lakosság rendelkezésére a Széchenyi Pihenőkártyákon – figyelmeztet a GFM.
Kapcsolódó cikkeink
9 milliárd forint a K&H SZÉP kártyákon
Hónapról hónapra növekszik a K&H SZÉP kártya forgalom, de még…
Tovább olvasom >Májusban rekordot döntött a SZÉP kártya forgalma
Az idei május hónapban a SZÉP kártyák használata kiugróan magas…
Tovább olvasom >Összesen 327 ezer forintból nyaralunk idén
A középkorú magyarok idén nagyjából átlagosan tíz százalékkal többet szánnak…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >