GFM: május 31-ig lehet teljes összegben felhasználni a SZÉP-kártyán lévő összegeket
A kormány a turizmus és vendéglátási szektor támogatása és az általuk fenntartott jelentős számú munkahely megőrzése érdekében korábban arról döntött, hogy a SZÉP-kártyán 2022. október 15-ig jóváírt összegeket 2023. május 31-ig lehetséges teljes összegben felhasználni, ezt követően 15 százalékos díj terheli a „bennragadt” összegeket – emlékeztetett pénteki közleményében a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM).

Május 31. a határidő
A kormányzat célzott intézkedése a rendelkezésre álló adatok szerint eredményesnek és hatásosnak bizonyult, a korábban tapasztalt 100 milliárd forint helyett 2023. április elején mindössze 20-22 milliárd forintnyi „alvópénz” állt rendelkezésre a SZÉP-kártyákon. A kormány köszöni a lakosság együttműködését, közreműködésükkel közel 80 milliárd forintnyi forrás került a gazdaságba, hozzájárulva a munkahelyek és a családok megvédéséhez – írta a GFM.
A közleményben ugyanakkor ismételten felhívják minden SZÉP-kártya tulajdonos figyelmét arra, hogy időben – tehát május 31-ig – használja fel a 2022. október 15-ig jóváírt, még rendelkezésre álló SZÉP-kártya egyenlegét.
Jelenleg az „alvópénzeken” felül közel 130 milliárd forint, azaz a korábbi évekhez hasonlóan összességében mintegy 150 milliárd forintnyi, kedvező adózású, béren kívüli juttatás áll a lakosság rendelkezésére a Széchenyi Pihenőkártyákon – figyelmeztet a GFM.
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója
A SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója – idén…
Tovább olvasom >Stabilan tartja magát a SZÉP-kártya – még ha nem is a Balatonnál
Bár kissé csökkent a népszerűsége, a SZÉP-kártya továbbra is a…
Tovább olvasom >Milliárdos forgalmat hozott az otthonfelújítási SZÉP-kártyás lehetőség
2025. január 1-jétől új felhasználási cél nyílt meg a SZÉP-kártya…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >