GFM: az indulás óta átlagosan 7 százalékkal mérséklődött az árfigyelőben szereplő élelmiszerek ára
Az indulás óta átlagosan 7 százalékkal mérséklődött az árfigyelőben szereplő élelmiszerek ára – közölte a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) pénteken.

Csökkentek az árak
A tárca közleményében felidézte: a GFM szakmai támogatása mellett a Gazdasági Versenyhivatal 2023. július 1-jén indította el az online árfigyelő rendszert annak érdekében, hogy a piaci verseny fokozásán keresztül letörje az inflációt, és megvédje a családokat az élelmiszerárak további növekedésétől.
Az árfigyelő hatékonyságát mutatja, hogy az elmúlt másfél hónapban a legnagyobb üzletláncok között olyan árversenyt generált, amelynek következtében az indulás óta a 62 termékkategóriából 54 termékkategóriában átlagosan 6,7 százalékkal csökkentek az átlagárak. Július eleje óta az árak csökkenésének több mint 0,5 százalékpontos inflációcsökkentő, illetve mintegy 1,8 százalékpontos élelmiszerinflációt csökkentő hatása lehetett a KSH inflációs fogyasztói kosarának súlyait figyelembe véve – jelezte a minisztérium.
A tojásárak 28 százalékkal, a zöldségek és a spagetti átlagárai mintegy 17 százalékkal, valamint a liszt, a margarin és a sertészsír árai 10 százalékot meghaladó mértékben csökkentek a júliusi indulás óta. A zöldségek közül leginkább az újburgonya, a zöldpaprika és a paradicsom árai csökkentek: 46, 35 és 33 százalékkal. A húsok közül a pulykamell ára átlagosan 12, a csirkecombé 8 százalékkal lett olcsóbb.
A rendszerben szereplő termékkategóriák közül 28 kategóriában tovább csökkentek az átlagárak az elmúlt héten. Mindössze egy hét alatt közel 17 százalékkal csökkent a körte, 10 százalék körüli mértékben a finomliszt és a paradicsom, valamint 7 százalékot meghaladóan a csirkecomb ára.
Az árak csökkenését a kormányzat által június 1-jétől elindított, illetve augusztus 1-jével kibővített kötelező akciózás is támogatta – tette hozzá a tárca.
Az online platform népszerűsége töretlen, elindulása óta közel 1 millió 50 ezer látogatója volt. Az oldalon végzett szabadszavas keresések száma meghaladta az 535 ezret, amelyek során az elmúlt héten a látogatók leggyakrabban a csirkemell, cukor, tej, tojás és olaj szavakra kerestek – ismertették.
Az árfigyelő hozzájárul a családok megvédéséhez, hiszen elkezdte letörni az élelmiszerárakat, a multikat árcsökkentésre kényszeríti, így jelentősen segíti az infláció egy számjegyűre csökkentését – hangsúlyozta közleményében a GFM.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: az élelmiszeripar értékesítési árai 6,2 százalékkal emelkedtek
2025 márciusában az ipari termelői árak átlagosan 7,3 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >KSH: márciusban a vendégek száma 1,1, a vendégéjszakáké 5,9 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól
2025 márciusában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,1…
Tovább olvasom >Stabil munkaerőpiac várja a vámok hatásait
Márciusban 4 millió 701 ezer fő volt a foglalkoztatottak száma…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >