GfK: több mint 7 százalékkal nőtt a vásárlóerő Magyarországon idén
Magyarországon idén 6654 euróra nőtt, vagyis tavalyhoz képest több mint 7 százalékkal bővült az egy főre jutó vásárlóerő, míg az európai növekedési átlag 2,5 százalék – derül ki a GfK kedden közölt éves felméréséből.
A piackutató szerint 677 millió európai 9,7 ezer milliárd euróval rendelkezik. Vásárlóerejük, vagyis a kiadásokra és a megtakarításokra jutó vagyonuk átlaga 14 292 euró, de nagy az eltérés az országok között. A rangsort Ukrajna zárja fejenként 1318 euróval, a lista élén pedig Liechtenstein áll 65 ezer eurót meghaladó összeggel. Svájc az egy főre jutó 40 456 euróval a második, Izland majdnem 33 ezer euróval a harmadik. A vásárlóerő az összesítés szerint 17 államban átlag feletti, 25 ország átlag alatti.
A 30. helyen álló Magyarország Lengyelországot követi az európai átlag 47 százalékát kitevő vásárlóerővel. Az országon belüli régiós rangsort továbbra is Budapest vezeti az országos átlagot 23 százalékkal meghaladó 8191 euróval. A vásárlóerő a főváros környéki és a dunántúli megyékben jelentősebb, az utolsó helyen álló Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében viszont 5281 euróval csak az európai átlag 37 százalékát éri el. A leggazdagabb és legszegényebb megyék közötti különbség idén nem változott érdemben – közölték.
A GfK évenkénti összesítése az adózás után egy főre jutó, rendelkezésre álló, elméletileg elkölthető jövedelmet vizsgálta a személyi jövedelemadó-bevallásból származó adatok, a társadalmi transzferekkel kapcsolatos statisztikák és a gazdasági intézetek előrejelzései alapján. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: több mint 1,5 éve folyamatosan nő a fizetések vásárlóereje
Brüsszel hosszú ideje elhibázott gazdaságpolitikát folytat, a háborút támogatja a…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >