GfK: több mint 7 százalékkal nőtt a vásárlóerő Magyarországon idén
Magyarországon idén 6654 euróra nőtt, vagyis tavalyhoz képest több mint 7 százalékkal bővült az egy főre jutó vásárlóerő, míg az európai növekedési átlag 2,5 százalék – derül ki a GfK kedden közölt éves felméréséből.
A piackutató szerint 677 millió európai 9,7 ezer milliárd euróval rendelkezik. Vásárlóerejük, vagyis a kiadásokra és a megtakarításokra jutó vagyonuk átlaga 14 292 euró, de nagy az eltérés az országok között. A rangsort Ukrajna zárja fejenként 1318 euróval, a lista élén pedig Liechtenstein áll 65 ezer eurót meghaladó összeggel. Svájc az egy főre jutó 40 456 euróval a második, Izland majdnem 33 ezer euróval a harmadik. A vásárlóerő az összesítés szerint 17 államban átlag feletti, 25 ország átlag alatti.
A 30. helyen álló Magyarország Lengyelországot követi az európai átlag 47 százalékát kitevő vásárlóerővel. Az országon belüli régiós rangsort továbbra is Budapest vezeti az országos átlagot 23 százalékkal meghaladó 8191 euróval. A vásárlóerő a főváros környéki és a dunántúli megyékben jelentősebb, az utolsó helyen álló Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében viszont 5281 euróval csak az európai átlag 37 százalékát éri el. A leggazdagabb és legszegényebb megyék közötti különbség idén nem változott érdemben – közölték.
A GfK évenkénti összesítése az adózás után egy főre jutó, rendelkezésre álló, elméletileg elkölthető jövedelmet vizsgálta a személyi jövedelemadó-bevallásból származó adatok, a társadalmi transzferekkel kapcsolatos statisztikák és a gazdasági intézetek előrejelzései alapján. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egymillióval nőhet a lakossági klímák száma Magyarországon – így válasszunk okosan
A háztartási klímaberendezések száma két évtized alatt megtízszereződött Magyarországon, jelenleg…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Új visszaváltási rendszert vezetett be az Auchan Románia Bukarestben
Az Auchan Románia új, tömeges visszagyűjtésre alkalmas visszaváltó rendszert indított…
Tovább olvasom >