GfK: több mint 7 százalékkal nőtt a vásárlóerő Magyarországon idén
Magyarországon idén 6654 euróra nőtt, vagyis tavalyhoz képest több mint 7 százalékkal bővült az egy főre jutó vásárlóerő, míg az európai növekedési átlag 2,5 százalék – derül ki a GfK kedden közölt éves felméréséből.
A piackutató szerint 677 millió európai 9,7 ezer milliárd euróval rendelkezik. Vásárlóerejük, vagyis a kiadásokra és a megtakarításokra jutó vagyonuk átlaga 14 292 euró, de nagy az eltérés az országok között. A rangsort Ukrajna zárja fejenként 1318 euróval, a lista élén pedig Liechtenstein áll 65 ezer eurót meghaladó összeggel. Svájc az egy főre jutó 40 456 euróval a második, Izland majdnem 33 ezer euróval a harmadik. A vásárlóerő az összesítés szerint 17 államban átlag feletti, 25 ország átlag alatti.
A 30. helyen álló Magyarország Lengyelországot követi az európai átlag 47 százalékát kitevő vásárlóerővel. Az országon belüli régiós rangsort továbbra is Budapest vezeti az országos átlagot 23 százalékkal meghaladó 8191 euróval. A vásárlóerő a főváros környéki és a dunántúli megyékben jelentősebb, az utolsó helyen álló Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében viszont 5281 euróval csak az európai átlag 37 százalékát éri el. A leggazdagabb és legszegényebb megyék közötti különbség idén nem változott érdemben – közölték.
A GfK évenkénti összesítése az adózás után egy főre jutó, rendelkezésre álló, elméletileg elkölthető jövedelmet vizsgálta a személyi jövedelemadó-bevallásból származó adatok, a társadalmi transzferekkel kapcsolatos statisztikák és a gazdasági intézetek előrejelzései alapján. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Így emelné a jövedelmek vásárlóerejét a kormány
A kamatmentes munkáshitel 2025 januárjától lesz igényelhető, megkezdődött a hitelkonstrukció…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >