GfK: több mint 10 százalékkal bővült a műszaki fogyasztási cikkek piaca
A tartós műszaki cikkek értékesítése 10,6 százalékkal nőtt Magyarországon az idei második negyedévben a tavalyi azonos időszakhoz képest, a teljes forgalom 135,3 milliárd forintot tett ki, az informatikai és irodaeszközök kivételével valamennyi szektor erősödött – közölte a GfK piackutató intézet szerdán az MTI-vel.
A hazai szórakoztató elektronikai eszközök piacán a forgalom 27,4 százalékkal nőtt. Az értékesítésben a legnagyobb részesedése a síkpaneles televízióknak volt, az eladások a labdarúgó Európa-bajnokság hatására kiemelkedően, 40,2 százalékkal haladták meg a második negyedévben az előző év azonos időszakának szintjét – hívta fel a figyelmet a GfK. A szektor bővülésében része volt a hangprojektoroknak, akciókameráknak és hordozható audiotermékeknek is.
A háztartási nagygépek piacán a forgalom 15 százalékkal múlta felül április-júniusban a 2015 azonos időszakában mértet. Szinte valamennyi termékkategória kétszámjegyű bővülést ért el, a hűtők forgalma viszont csak 9 százalékkal nőtt, a fagyasztók értékesítése pedig csökkent.
A háztartási kisgépek forgalma 14,3 százalékkal nőtt, ezen belül kimagasló növekedést értek el a szájápolási termékek és a szőrtelenítő készülékek.
A telekommunikációs szektor az első negyedév gyenge teljesítménye után a második negyedévben kétszámjegyű növekedést mutatott, 17,2 százalékkal haladta meg az előző év második negyedévében mért értékesítést.
A fotózáshoz kapcsolódó műszaki termékekből 10,2 százalékkal több fogyott, a digitális-tükörreflexes készülékek térnyerése mellett folytatódott a piac nagy részét kitevő fix lencsés kompakt gépek háttérbe szorulása.
Az információs technológiai szektor forgalma 10 százalékkal csökkent a tavalyi év második negyedévéhez viszonyítva, a legnagyobb, 24,3 százalékos visszaesést a tabletek szenvedték el.
Az irodatechnika és kellékanyagok eladása 8,9 százalékkal zsugorodott április-júniusban az előző év azonos időszakához viszonyítva. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább csökkent a kiskereskedelem részesedése a lakossági költésekben az EU-ban
A kiskereskedelemben eszközölt kiadások 2023-ban immár a második évben csökkentek,…
Tovább olvasom >Tarolt a Hisense az idei EISA-díjátadón
Az Expert Imaging and Sound Association (EISA) összesen öt kategóriában…
Tovább olvasom >Nem jött be a csipszadó, még több egészségtelen ételt esznek a magyarok
A Budapesti Corvinus Egyetem friss kutatása szerint nem vált be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >