GfK: több mint 10 százalékkal bővült a műszaki fogyasztási cikkek piaca
A tartós műszaki cikkek értékesítése 10,6 százalékkal nőtt Magyarországon az idei második negyedévben a tavalyi azonos időszakhoz képest, a teljes forgalom 135,3 milliárd forintot tett ki, az informatikai és irodaeszközök kivételével valamennyi szektor erősödött – közölte a GfK piackutató intézet szerdán az MTI-vel.
A hazai szórakoztató elektronikai eszközök piacán a forgalom 27,4 százalékkal nőtt. Az értékesítésben a legnagyobb részesedése a síkpaneles televízióknak volt, az eladások a labdarúgó Európa-bajnokság hatására kiemelkedően, 40,2 százalékkal haladták meg a második negyedévben az előző év azonos időszakának szintjét – hívta fel a figyelmet a GfK. A szektor bővülésében része volt a hangprojektoroknak, akciókameráknak és hordozható audiotermékeknek is.
A háztartási nagygépek piacán a forgalom 15 százalékkal múlta felül április-júniusban a 2015 azonos időszakában mértet. Szinte valamennyi termékkategória kétszámjegyű bővülést ért el, a hűtők forgalma viszont csak 9 százalékkal nőtt, a fagyasztók értékesítése pedig csökkent.
A háztartási kisgépek forgalma 14,3 százalékkal nőtt, ezen belül kimagasló növekedést értek el a szájápolási termékek és a szőrtelenítő készülékek.
A telekommunikációs szektor az első negyedév gyenge teljesítménye után a második negyedévben kétszámjegyű növekedést mutatott, 17,2 százalékkal haladta meg az előző év második negyedévében mért értékesítést.
A fotózáshoz kapcsolódó műszaki termékekből 10,2 százalékkal több fogyott, a digitális-tükörreflexes készülékek térnyerése mellett folytatódott a piac nagy részét kitevő fix lencsés kompakt gépek háttérbe szorulása.
Az információs technológiai szektor forgalma 10 százalékkal csökkent a tavalyi év második negyedévéhez viszonyítva, a legnagyobb, 24,3 százalékos visszaesést a tabletek szenvedték el.
Az irodatechnika és kellékanyagok eladása 8,9 százalékkal zsugorodott április-júniusban az előző év azonos időszakához viszonyítva. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A GfK Európai kereskedelmi vásárlóerő tanulmánya már elérhető
Az átlagos kereskedelmi vásárlóerő Európában 6517 euró fejenként, azonban a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: ezeket a háztartási gépeket veszik a magyarok
A magyarok rendkívül árérzékenyek, ha háztartásigép-vásárlásról van szó: akkor vesznek…
Tovább olvasom >Tej- és tejtermék-alternatívák egészségre szabva
Az egészségtudatos életmód és a speciális étkezési igények egyre fontosabbá…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >