GfK: tízből heten többet vásárolnának online ingyenes házhozszállításért cserébe
Minden második online rendelést futárszolgálat kézbesít Az online vásárlásra ösztönző tényezők első öt helyezettje mind a kedvezményekre fókuszál. Közülük is kiemelkedő fontossággal bír a házhoz szállítás ingyenessége – állapítja meg a GfK Digital Connected Consumer kutatásának legfrissebb, 2017. évi tanulmánya.
Az online kereskedelem további fejlődésének egyik fontos feltétele a megfelelő logisztikai szolgáltatások elérhetősége. Az áru gyors és legfőképp olcsó kézbesítése alapvető elvárás a fogyasztók részéről. A GfK 2017-ben, 15-59 éves internetezők körében végzett Digital Connected Consumer kutatása alapján a fogyasztók 72 százaléka állítja azt, hogy még többet vásárolna online, ha ingyenes házhozszállítást vehetne igénybe.
Ezzel a házhozszállítás a legfontosabb tényezővé lépett elő az online vásárlást hajtó kedvezmények és előnyök között. A legtöbbek által az elmúlt évben online vásárolt árucikkek a melegétel, a könyv, a ruházat és az elektronikai termékek voltak. Ezeket az esetek több mint felében futárszolgálat kézbesítette a fogyasztókhoz. Ezen túl a vásárlók rendeléseikhez – fontossági sorrendben – személyes átvételi lehetőséggel élve, postai küldeményként, átvételi pontokon, illetve
csomagautomaták révén jutottak hozzá.
A belföldön rendelt termékek házhoz szállításának költségei területileg egységesek. Budapesten az online vásárolt árucikkek több mint negyede személyes átvétellel az üzletben (click&collect) jut el a fogyasztókhoz.
Ezzel szemben a községekben a személyes átvétel aránya csupán 3 százalékot ér el. „A különböző kiszállítási módok jövőjét kutatva érdemes megvizsgálni az innovációkra fogékony fogyasztókat. Azokat, akik elsőként értesülnek az újdonságokról, és szívesen próbálják ki őket. A náluk bevált megoldások
később szélesebb körben is elterjednek” – állítja Dörnyei Otília, a GfK logisztikai iparági szakértője. „A kutatási eredmények azt jelzik, hogy az újítók jelentősen nagyobb arányban vették igénybe a csomagautomatákat: az újítók kedvező tapasztalataikat másokkal megosztva kedvet csinálnak a kevésbé innovatív vásárlók körében is az automaták használatához. A csomagautomaták egyben hatékony válaszlehetőséget biztosíthatnak a fogyasztók gyors és olcsó kiszállítással kapcsolatos igényeire, illetve Budapesten versenybe szállhatnak az üzletekben történő személyes átvétel gyakorlatával” – véli a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
Országos szintre lép a PENNY és a foodora együttműködése
November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár…
Tovább olvasom >Óriásit bővült a Tesco – háromszorosára növelte választékát a foodorán
A foodora továbbfejleszti az online bevásárlási kínálatát, a platformon keresztül…
Tovább olvasom >Idén nyáron is tescózhatunk a Balatonon: kiszállítás akár 30 perc alatt a nyaralóba
A balatoni nyaralás egyszerre szólhat a gondtalan kikapcsolódásról és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: jövőre kilenc százalékkal nő a minimálbér
Jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig…
Tovább olvasom >