GfK: Táskából és füzetből az éves eladás háromötöde fogy
A jelenlegi gazdasági helyzetben különösen felértékelődik egy-egy hagyományosan eredményes szezonidőszak. Ilyen az iskolakezdés is. Az ősszel kezdődő tanév komoly üzleti potenciált jelent a kereskedőknek, amit tisztán jelez, hogy bizonyos termékek iránt fokozott érdeklődést tanúsítanak a vásárlók. Ami a kereskedőknek az előbbiek miatt életbevágóan fontos, az a szülőknek és diákoknak egy elég nagy fejtörést okozó és költséges időszak.
Bizonyos termékekből a családoknak újat kell vásárolni, hiszen új füzetekre, írószerekre mindenképpen szükség van. Ebből a piaci potenciálból ma már nemcsak a hagyományos írószer (szak)üzletek veszik ki részüket, mint egykor. A boltok polcain ilyenkor több ezer árucikk jelenik meg, melyek felölelik az iskolakezdéshez kapcsolódó valamennyi termékkört, a papír-írószertől a ruházaton át egészen a bútorokig.
Mint sok más termék esetében az akciók, leárazások az iskolaszerek piacán is kiemelt szerepet kapnak. Az utóbbi időben megfigyelhető, hogy a július végén-augusztus elején megjelenő akciós szórólapok érvényessége egy-másfél hónapig tart gondolva azokra is, akik az utolsó pillanatra halasztják a beszerzést. Az ilyen akciókban számos terméket jelentős kedvezményekkel vagy az átlagosnál jobb felszereltséggel (pl. nagyobb memóriával vagy erősebb processzorral rendelkező notebook-ot olcsóbb széria áráért) lehet megvásárolni.
Az elmúlt évek adatai alapján augusztusban a hipermarketek és irodaszerboltok eladása várhatóan idén is többszörös növekedést fog mutatni az írószerek piacán az előző hónapokhoz képest. Az értékesítési számok alapján a golyóstollak, a színes ceruzák, a radírgumik, a grafit ceruzák és a tolltartók magasan kiemelkednek a keresett írószerek termékkategóriáján belül. Az átlagárakról a tapasztalatok alapján elmondható, hogy egy hagyományos golyóstollat az üzletek 70-100 forintért értékesítenek, míg egy tolltartó átlagosan 1000-1400 forintjába kerül a vásárlóknak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >