GfK: stagnáló árak mellett bővül a hűtőszekrények értékesítése
Stagnáló árak mellett bővül a hűtő- és fagyasztószekrények értékesítése: a nyári hónapokban nagyobb arányban keresett háztartási nagygépek iránti igény az idén már tavasszal fokozottan jelentkezett, így a fő szezonnak számító július-augusztus biztató kilátásokkal kecsegtet – közölte kedden a GfK Hungária piackutató az MTI-vel.
A háztartási nagygép-piacon beindult fejlődés az idei év első hónapjainak Retail&Technology adatai szerint továbbra is pozitív irányban halad, a legtöbb kategóriában folyamatosan bővül az értékesítés az előző év azonos időszakaihoz képest.
A GfK kiemeli: míg a hűtők piacán az év első öt hónapjának értékesítési volumene 5 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit, addig a fagyasztók piaca már 10 százalékkal jobb eredményeket mutatott. Az átlagárak alig változnak: hűtőknél 0,5 százalékos növekedést, míg a fagyasztóknál 1,6 százalékos csökkenés figyelhető meg.
Hűtőtípusok közül továbbra is a kétajtós alulfagyasztós modellek a legkeresettebbek: az értékesített készülékek 44 százalékát ez a típus adja, de a kétajtós felülfagyasztós modellek is jól fogytak, minden negyedik eladott berendezés ebből a kategóriából került ki. A side-by-side és a beépíthető típusok eladása nem nőtt, ezek azonban csak egy kis szegmenst jelentenek.
Az energiahatékonyság egyre fontosabb tényezővé válik: mind a vásárlók, mind a gyártók nagy hangsúlyt fektetnek e kérdésre. Az eladott hűtők háromnegyede A+-os, és az A++, illetve A+++ modellekből is egyre több fogy – előbbi 16 százalékot, az utóbbi pedig 2 százalékot tesz ki – köszönhetően annak is, hogy egyre bővül a magasabb energiaosztályú modellek száma, és az EU is szigorúan szabályozza az energia-besorolásokat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: januárban 1,0 millió vendég közel 2,3 millió vendégéjszakát töltött el
2025 januárjában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,0…
Tovább olvasom >Lendülj formába idén tavasszal! – szakértői tippek az aktív életmódhoz
A tavasz közeledtével egyre többen érzik a vágyat, hogy új…
Tovább olvasom >A higiéniai szegénység enyhítésére társult az Amazon, az Unilever és a Colgate-Palmolive
Az Amazon az Unileverrel, a Colgate-Palmolive-val és más vezető márkákkal…
Tovább olvasom >