GfK: nőtt a tartós műszaki cikkek forgalma
A tartós műszaki cikkek értékesítése 4,9 százalékkal nőtt Magyarországon az idei második negyedévben a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva, a növekedés motorja a hűtőgépcsere-program és az okostelefonok iránti kereslet – derül ki a GfK kutatásából.
A mobiltelefonok forgalma értékben 22,6 százalékkal haladta meg a második negyedévben az előző év hasonló időszakának szintjét. Az okostelefonok iránti kereslet 30 százalék feletti arányban bővült – tájékoztatott a piackutató csütörtöki közleményében.
A háztartási nagygépek összforgalma 18,7 százalékkal haladta meg a tavaly április-júniusi időszak forgalmát. A hűtőgépcsere-program miatt a hűtők és a fagyasztók értékesítése volt kiugró, de a többi árucsoport is kétszámjegyű növekedést ért el.
A háztartási kisgépek piacán 6,6 százalékos volt a bővülés. Jelentősebben csökkent például a vasalók és a vízforralók forgalma, ugyanakkor több fogyott kávéfőzőkből, szájápolási termékekből, kenyérpirítókból és olajsütőkből.
Az információs technológiai termékek forgalma értékben 2 százalékkal alulmúlta az előző év azonos időszakáét. A forgalom csökkenésének hátterében elsősorban a két domináns termékcsoport, a notebookok és tabletek iránti kereslet egyszámjegyű mérséklődése áll – közölte a GfK.
Az irodatechnikai hardverek és kellékanyagok eladása értékben 9,4 százalékkal csökkent április és június között az előző év azonos időszakához képest. A szektoron belüli termékcsoportok forgalma szinte kivétel nélkül negatív irányba változott, az időszak legnagyobb vesztese a lézer toner volt. Növekedést egyedül a multifunkcionális berendezések tudtak felmutatni, bár csak mérsékelt arányút.
A fotószektor 17,4 százalékkal alacsonyabb összforgalmat produkált a második negyedévben, mint egy évvel korábban.
Szintén negatív eredménnyel zárult a második negyedév a hazai szórakoztató elektronikai piacon, az értékesítés összforgalma 21,6 százalékkal csökkent. A megtorpanás fő oka, hogy a tavalyi évvel ellentétben az idei első félévben nem volt olyan nagy sportesemény, amely kiugró értékesítési eredményeket generált volna a televíziók piacán – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Dinamikusan bővül a second-hand piac Magyarországon: az iPhone és Apple Watch a legkelendőbbek
A second-hand készülékek piaca világszinten 12%-kal nőtt, de hazánkban is…
Tovább olvasom >Tovább csökkent a kiskereskedelem részesedése a lakossági költésekben az EU-ban
A kiskereskedelemben eszközölt kiadások 2023-ban immár a második évben csökkentek,…
Tovább olvasom >Nem jött be a csipszadó, még több egészségtelen ételt esznek a magyarok
A Budapesti Corvinus Egyetem friss kutatása szerint nem vált be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >Omnichannel Scale 2024 – Miként maradhatnak versenyképesek a magyar kereskedők?
Mindannyian érezzük, hogy valami nagyon megváltozott a kereskedelemben. A digitális…
Tovább olvasom >Magyar fejlesztésű AI-szoftver írja át a nemzetközi üzleti világot a vendéglátóiparban
A 100%-ban magyar fejlesztésű Everguest Intelligence AI-szoftver nem csupán egy…
Tovább olvasom >